December 17, 2002
Får Canton Chrono 5.1 om någon dag och ska koppla datorn till förstärkaren via SPDIF (Optisk) och jag undrar om ljudet blir bättre med ett högpresterande ljudkort när jag kommer ha en Marantz förstärkare för 9.000:-
Har integrerat ljudkort med SPDIF (Gigabyte EP35-DS4) och undrar om det blir lika bra ljud som med det senaste spelljudkortet.
Även hörlurarna kommer kopplas till förstärkaren.
March 10, 2003
Skickar du digitalt så behandlar förstärkarens kretsar allt och således räcker vilket ljudkort som helst.
Dock skall du veta att inte alla ljudkort stödjer att skicka alla ljud i 5.1 (om det är det du tänkt att göra) från applikationerna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 17, 2002
Var med i en diskussion på SweClockers för ett halvår sen o då ville de jag skulle skaffa ett bra ljudkort också. Men om det inte behövs så äre fint. Sparar jag in 1500:-
Då var det bara det med LAN kvar....fast då får jag väl stå ut med kasst ljud :/
Tackar Ctrl. Om jag inte får det jag vill ha i 5.1 så får jag väl köpa ett ljudkort då....ännu mer pengar....urgh....
1 Guest(s)