October 31, 2001
Har ett litet problem som jag undrar om någon här inne kan lösa. Följande text kommer från en guide på sweclockers som handlar om att koppla ihop två nätagg.
"Jag har upptäckt att om du inte har någon större last på det "extra" nätaggregatet så ligger det fortfarande kvar ström här som håller relät till nätagg1 stängt några sekunder efter att moderkortet stängt av det. Med andra ord så fortsätter nätagget som driver hårddiskar, moderkort och andra doningar att leverera ström. Gör den det under längre tid än några få sekunder så kan moderkortet vägra starta vilket leder till att man får rycka ur strömmatningen till nätaggen för att dessa ska gå igång igen."
"För att slippa detta problem kan man koppla GND stiftet på relät som kommer anslutas med PS-ON (punkt 3 på relät) till PS-ON kabeln från moderkortet (punkt 4). Alltså bryter moderkortet kontakten mellan PS-ON kabeln och GND så stängs båda nätaggen av på en gång."
Just detta problem är det jag har, förstår dock inte riktigt hur han tänker när han berättar om sin lösning. Om man kopplar ihop nätaggets PS-ON (grön) med GND (svart) så kommer agget att gå igång. Om man då gör som han beskriver så kommer ju ett agg att alltid vara igång, eller tänker jag fel? Skulle verkligen vara tacksam för all hjälp jag kan få!
October 31, 2001
October 31, 2001
October 31, 2001
November 28, 2001
October 31, 2001
Vill inte hålla på och bråka eller så men, om du kopplar ihop de gröna (PS-ON) så kommer det andra agget att fortsätta gå om det ena lägger av, om då det agget med kylningen då lägger av så är det inte så kul. Om du har relä så slår reläet av om det ena agget lägger av och det agg som är kvar slår också av.
1 Guest(s)