March 17, 2006
Köpte idag denna skärm http://www.webhallen.com/hardv.....x223hqbbmd och typiskt nog så har jag en pixel som lyser vitt uppe i högra hörnet. Syns bara om man har en mörk bakgrund. Har försökt att "massera" bort den och kört programmet UDPixel i en halvtimma utan resultat.
Har ni några mer tips? Har jag rätt att lämna tillbaka skärmen? Läst mig till att Benq har 5lysande pixlar för att garantin ska gälla. Men ska jag verkligen behöva stå ut med detta? Har ju bara ägt skärmen i drygt 2h liksom
Körde igång en film i fullHD 1920x1080 och detta kommer verkligen inte att funka. Denna pixel lyser konstant och är grymt störande. Detta ska man väl ändå inte behöva stå ut med när det gäller en sprillans nyköpt skärm? 🙁
March 14, 2001
Läs här:
http://www.webhallen.com/info/.....ixelpolicy och hör sen om Webhallen byter ut den och om de inte gör det utnyttja ångerrätten.
March 17, 2006
Jag ringde dom på supporten nyss. Och för det första så var han jag snackade med grymt otrevlig. Lät på han att man fick acceptera detta på en helt ny skärm. Jag kan tyvärr inte nyttja ångerrätten enligt han jag snackade med på supporten för detta kan man tydligen bara göra om man köper skärmen online och inte i någon av deras butiker. Stämmer detta tro? Öppet köp kan jag inte heller nyttja pga jag öppnat kartongen. Fan vad lack man blir på en sådan här sak :/
Några tips tro?
February 12, 2003
Nu är det förstås så att du får rätta dig efter butikens regler när du köpt den fysiskt i butik. Har du däremot lagt order på webben gäller distansavtalslagen, och då har du 14 dagars ångerrätt, detta innebär att du får packa upp produkten och undersöka den.
Nu vet jag även att webhallen är ena tattare, jag skulle bara packa ner prylarna (snyggt) och knalla tillbaka med skärmen och säga att den är oanvänd. Förmodligen kommer den osnutna 16-åringen i kassan inte tjafsa emot, eftersom han har bråttom att kolla facebook innan nästa kund kommer och stör honom.
1 Guest(s)