Ja det finns MX kort i PCI utförande! PÅ komplett.se finns det Creative GeForce2 MX PCI och Hercules ska också ha en PCI variant.. men den har jag inte sett någon stans..
Tekniknörd som gillar att träna.
Det är svårt att jämföra dem eftersom de är två helt olika kort.. Men en sak som gör MX kortet bättre är dess T&L motor som är speciellt bra när man inte har så snabb processor.. Det avbelastar processorns jobb (mer eller mindre pga mjukvarnas uppbyggnad)!
May 27, 2001
Gf2 mx är ju ett helt nytt chip.
M64 är välbaserat på TNT2 kretsen?
Det skiljer ju 2gneratinter mellan dom, klart som f-n det är skillnad =9.
Grannen min har ett Creative Gf2 MX, det funkar väldigt bra.
Skulle tippa på att MX är 50-60% ggr snabbare i dom flesta spelen exempelvis, quake3,UT, SOf m.m
May 27, 2001
Gf2 mx är ju ett helt nytt chip.
Den har ju även T&L som anton sa, det avlastar processorn CPU från dom flesta komplicerade grafikoperationerna.
Och som resultat så får du högre framerates (FPS)(bildrutor per sekund) i spelen du kör.
-----
M64 är välbaserat på TNT2 kretsen?
Det skiljer ju 2gneratinter mellan dom, Grannen min har ett Creative Gf2 MX, det funkar väldigt bra.
Skulle tippa på att MX är 50-60% ggr snabbare i dom flesta spelen exempelvis, quake3,UT, SOf m.m
Ja arkitektur mässigt går det knappast att jämföra dem med varandra..
De nya GeForce2 MX200 har däremot likvärdig prestanda som ett TNT2 Ultra.. Det är inte bra.. 😛
Du ska kanske försöka uppgradera din processor också ja.. Men du kan nog märka lite skillnad med ett MX kort mot ditt M64! Men det skulle som sagt var behövas en ny processor. Minst 64Mb ram till också!
Nej du kan ju försöka i vårat köp och sälj forum!
Vad har du för moderkort till din dator?
Ska du ha en P2:a så finns det bara upp till 450Mhz sen är det p3 som gäller!
Du borde fått en manual ellet liknande till moderkortet.. där ser du vad det är för moderkort!
May 31, 2001
On 2001-06-09 17:28, Anton wrote:
Nej du kan ju försöka i vårat köp och sälj forum!
Vad har du för moderkort till din dator?
Ska du ha en P2:a så finns det bara upp till 450Mhz sen är det p3 som gäller!
Jag har kikat lite i burken och det står "TITAN II" på moderkortet. Kan det heta så?
1 Guest(s)