April 10, 2001
MarcusW wrote: kan man använda en Mac-skärm till pc???
Vad för skärm är det? märke, modell?
Har på jobbet här i testlabbet ett par "vanliga" skärmar en Lacie electron och en Compaq, dessa kör jag på både G4:0r och på PC´s utan problem.
Vga ingångarna på de flesta mac idag är antingen standard vga eller dvi.
Men sitter du med nån äldre specialvariant av MAC-specifik skärm kan det möjligen vara knepigt, men som sagt en adapter lär kunna lösa det problemet.
April 10, 2001
Ok.
Tänkte lika bra att jag kollar upp detta.
Gick ut på lagret o hämtade den sunkigaste gammla MACskärm jag kunde hitta, en färgskärm från oktober -92 14" max 50hz breda kontakten. Letade upp en adapter och pluggade in härket i en pc, jodå det kommer bildsignal, dock verkar skärmen ha dött av allt damm o eventuellt av tristess och ensamhet. bild finns där, jag ser skrivbordet. men det rullar uppifrån och ner som på en gammal tv med kasst bildrör. Tror att skärmen är paj. Men JA, det levereras bild till den från PC med adapter. Så nu torde detta vara fastslaget.
April 10, 2001
rsastin wrote: Jag har inte påstått att det inte fungerar med en adapter. Säger bara att äldre MAC-skärmar har den breda kontakten.
Det går alltså inte att koppla in den till en PC utan adapter.
Alldeles riktigt, och jag påpekade aldrig att du sagt så heller.
Ville bara experimentera lite för att klargöra huruvida det fungerar eller ej.
October 7, 2002
Äldre skärmar ska som redan kommit fram i tråden funka bra med adapter. Nya med DVI utan. Däremellan hade dock flera av Apples skärmar en sk ADC-kontakt. Specialkablage, tror det kombinerar DVI-D och USB+Firewire eller nåt. Det borde finnas adaptrar till ADC också (särskilt som nya macar inte har det heller längre), men jag har inte riktigt koll på kostnaden...
1 Guest(s)