October 16, 2003
Jag har lite problem att bestämma mig, så jag skulle vilja veta hur ni ser på saken.
Jag har bestämt mig för en macbook, men tycker ni att jag ska skaffa en non pro med 2gig i ram eller en pro med 1gig minne?
Jag tänkte att den lilla kan vara bra eftersom jag ska plugga (och det är därför jag skaffar en bärbar) men jag skulle vilja höra några argument från er sida... :bok:
November 22, 2001
Fundera på om du ska spela med datorn och framför allt vad isåfall.
Det integrerade grafikkortet i 13" macbook fixar lite äldre spel, men det är inte snabbt.
Sen, vad ska du göra med datorn i övrigt? Jag har 1GB i min ibook o det tycker jag räcker bra för vanlig användning.
Men ska du ge dig på photoshop mm kan det ju vara ide med mer minne.
December 25, 2000
Beror helt och hållet på hur mycket du vill bära runt på den, en 13" kan du slänga in i väskan och bära med dig i princip överallt, t.om. när du egentligen inte behöver ha med den medan en 15.3" inte är något problem att få med sig men det är ändå inget man bär runt för skojs skull.
Baserar dock detta på 12" iBook och 15" PowerBook, 13" kanske ändå är lite för stor och tung för att man skall orka ha den i väskan konstant, om detta inte är vad du är ute efter så gå på en Pro.
April 7, 2002
Jag har en 15,4" se signaturen...
Hade så gärna bytt den mot en 13" eller 12" laptop... en 15.4" är för stor, punkt. Det är i min mening bättre att köpa en 12" laptop och sedan koppla den till en extern skärm när man behöver mer skärmyta eller varför inte en LCD-TV? Så kan man kolla på film med den också.
November 22, 2001
TERdON wrote: Beror på vad du ska använda den till, dock skulle jag nöja mig med 1 GB minne även i den lilla (eller möjligtvis 1,5 om det går, mer ska definitivt inte behövas), och lägga resten av pengarna på øhl.
Nu ska jag inte säga helt säkert, men jag har för mig att jag läste att macbook har dualchannel, så 1.5 är nog inte att rekommendera.
October 16, 2003
TERdON wrote: Beror på vad du ska använda den till, dock skulle jag nöja mig med 1 GB minne även i den lilla (eller möjligtvis 1,5 om det går, mer ska definitivt inte behövas), och lägga resten av pengarna på øhl.
Tyvärr kan jag enligt ett avtal med far inte lägga pengarna på öl 🙁
1 Guest(s)