February 14, 2007
Hej.
Undrar om jag märkt någon skillnad om jag bytt min Asus PW201 skärm (som inte har stöd för HDCP) till en skärm som har stöd för det, och sedan bytt mitt grafikkort (ATI Radeon X850Pro) till ett med HDCP stöd (8800-serien t.ex.).
Vad jag snackar om nu är ju såklart om jag märkt skillnad när jag kollar på HD-material. Jag får just nu f*rbannat bra kvalité när jag spelar upp 1080p filmer, såsom en Blu-Ray disc t.ex., men hade jag ändå märkt skillnad om jag bytt till ovanstående ?
Tack på förhand.
August 15, 2004
HDCP gör endast att du kan spela upp filmer som kräver att ditt system har HDCP, eller så spelas innehållet upp i 480p istället för högupplöst (1080p som det är på HD-DVD & Blu-Ray).
Du får inte automaGiskt bättre bild för att du kör med HDCP när du spelar upp innehåll som inte kräver det.
February 14, 2007
Soir wrote: HDCP gör endast att du kan spela upp filmer som kräver att ditt system har HDCP, eller så spelas innehållet upp i 480p istället för högupplöst (1080p som det är på HD-DVD & Blu-Ray).
Du får inte automaGiskt bättre bild för att du kör med HDCP när du spelar upp innehåll som inte kräver det.
Men en Blu-Ray disc har väl det ?
March 14, 2001
Du borde nog ta och läsa på lite vad HDCP är för något..
http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP
En Blu-ray disc använder HDCP om det är en orginal och inte en olaglig en..
1 Guest(s)