November 10, 2005
Tjena
Nu är det dags för mig att skaffa en bärbar dator! Kruxet är så att jag inte vet vilken =)..Ni kan sånt här så jag frågar er!
Den får max kosta 9000:- (9300:- går också )
Så jag vill alltså ha en så bra dator som möjligt för det priset.
Har funderat på denna: http://www.webhallen.com/prod......p?id=47172
Men vad tycker ni? Är denna bra eller ska jag köpa någon annan?
Tacksam för hjälp!
January 8, 2005
då är den kanon, att spela med en bärbar då får dra upp skyhögt i pris, ett 6200 e helt okej för 9k
[edit] har själv en asus, fick ett fel på batteriet ringde, dom kom och hämtade samma dag, fick tillbax den en vecka efter, levererat till min dörr, och då hade den varit nere i holland och vänt.
MKT BRA service måste jag säga, helt smärtfritt och datorn funkar kanon igen.
July 10, 2004
Vill du vara mobil är det väl någon ultraportabel som gäller. Där är väl IBM/Lenovo's Thinkpad serie bäst i min mening, äldre modeller på runt 1GHz & 256-512MB RAM kan du hitta för runt 3000kr.
Tänk på att ljudnivån märks mycket mer på en laptop än på en stationär eftersom du har så nära kontakt med den.
October 7, 2002
iBook är också bra om man vill vara mobil. ett Radeon 9550 är riktigt bra för att vara bärbart i den prisklassen också, tyvärr är det dock lite begränsande att det bara är 32 MB grafikminne till och att inte så många spel släpps till OS X som till Windows. I övrigt tycker jag OS X är mycket bättre än Windows...
December 25, 2000
TERdON wrote: iBook är också bra om man vill vara mobil. ett Radeon 9550 är riktigt bra för att vara bärbart i den prisklassen också, tyvärr är det dock lite begränsande att det bara är 32 MB grafikminne till och att inte så många spel släpps till OS X som till Windows. I övrigt tycker jag OS X är mycket bättre än Windows...
Om du inte spelar alls eller väldigt lite håller jag med, då är iBook det "bästa" alternativet i mitt tycke. Du slipper problem med virus och sådant tjafs och den är snygg.
Tycker du om att spela något annat än de få spel som finns till Mac faller detta alternativ tyvärr bort.
November 10, 2005
tack till alla som har svarat!
det vart denna till slut http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
2 Guest(s)