December 27, 2003
Tjo!
Jag använder min HDMI utgång på graikkortet (HD5770) ganska flitigt, för att kolla på film och spela spel. för att få ljud i TV måste jag högerklicka på Högtalar ikonen, välja Uppspelningsenheter och sedan ange ATI HDMI Output som standardenhet.
Samma procedur fast välja Högtalare som standardenhet när jag vill ha tillbaka ljuded i datorn
Finns det något sätt att ha både HDMI och PC högtalarna aktiva samtidigt? Det blir lite drygt att hela tiden behöva skifta, speciell om har startat ett spel och glömt ändra ljudutgång och måste stänga ner hela spelet och börja om från steg 1.
December 27, 2003
Nevil wrote: Kolla om de finns inställningar i programet du spelar upp filmerna med, Om du kan välja ljudutgång där..
har övervägt det, men det är fortfarande en väldigt begränsad lösning.
Om jag vill se videoklipp i datorn får jag inget ljud i högtalaren utan måste ändå ändra utgång, samt att den lösningen inte fungerar i spel
March 14, 2001
Vad jag vet är det en begränsning i Windows som gör att det inte fungerar. Men det finns program ska fixa det, mixa och dubblera ljudet och skicka det vidare dit man vill, ett exempel är Virtul Audio Cable som visst ska kunna göra det.
http://software.muzychenko.net.....g/vac.html
1 Guest(s)