June 8, 2001
Finns inga recensionen ännu. Vissa hårdvaru sidor har fått testa men det är mycket hemlighetsmakerier kring kortet.
Det jag läst tyder på att kortet är endast 20-30% snabbare än Ti4600, men med mer optimering, så hoppas åtminstone jag att det är långt kraftfullare.
Intressant..
November 29, 2001
20-30% är rena spekulationer, inget att bry sig om än.
Några av sakerna man kan se fram emot är:
Vertex Shader 2.0 (DirectX 9.0)
Pixel Shader 1.3 (inte ens full DirectX 8.1)
Displacement Mapping (DirectX 9.0)
N-Patches (aka TRUFORM, DirectX 9.0)
40 bitars färg (DirectX 9.0)
128 bitars texturer
2x 400 MHz RAMDAC
Core på upp till 375 MHz
osv.
Imorrn kan ni förvänta er en rejäl rapport.
November 29, 2001
Lösenordet för dessa filer är http://www.pcpop.com
För att se de tre senare presentationerna får ni öppna "parhelia.swf" genom att högerklicka, välja öppna med, Internet Explorer eller vad det nu ä för browser ni använder.
December 26, 2001
Jag är inte så imponerad. Skulle vara bäst om det kom nu men det gör det ju inte. Så det känns lite onödigt, det känns som om det är lika bra att vänta på gf5 eller r300. Visst de visade up många ny och intresanta saker men inte fullt stöd för dx9
Edit: Är det ingen som vet nån asiatisk sida eller nåt som har lite tester?
[ Detta Inlägg ändrades av: Voodoozzz den 2002-05-14 16:14 ]
November 29, 2001
Åja, det är ju inte någon lång tid att vänta, det kommer ju typ ett halvåpr före NVIDIA och ATI. Med tanke på att NVIDIA har en produktcykel på 6 månader så är ju det inte värre än att du köper ett NVIDIA-kort som NVIDIA själva toppar efter ett halvår.
Så jättedyrt lär det heller inte bli. Vid releasen ska det kosta under 500 dollar (förmodligen 499 då alltså). Sen lär det sjunka ganska snart. och om ryktena är samma så kommer det komma fler än en version av kortet. Man behöver kanske inte hoppa på 256 MB varianten alltså.
iofs så väntar jag hellre på R300 eller RV30. Visserligen är jag ju erkänd ATidiot, men allt pekar på att R300 kommer bli det allsmäktiga kortet 2002. (P10 från 3D Labs har jag inga stora förväntningar på.)
2 Guest(s)