April 10, 2001
Halloj där.
Fick med min strama budget, hålla till godo med ett "äldre kort" tnt2 nvidia m64+ agp 32mb. Fick med drivisar också. Men nu undrar jag. hur exact kan man ändra och trixa med prestanda på ett kort. en del pratar om powerstrip. men jag vet inte hur att göra. desutom så undrar jag över GL. var hittar man en bra installation för det. har laddat ner quakeGL men när jag skall starta det. får jag bara felmedelande. Eftersom detta är ett lite äldre kort, så är jag säker på att de flesta av er har meckat med detta och är proffs på det.. vore tacksam för all hjälp man kan få. Detta kom även med tv out. hur fungerar det. sitter två extra uttag på det. ett ser ut som en vanlig stereo kontakt och en ser ut som en pytteliten din kontakt. vad gör man där?
Om du inte vet vad powerstripe är eller hur det fungerar kan du läsa våran recension av programmet här.
De olika kontaktena är två olika TV-utgångar. Den lilla stereokontakten är en S-video kontakt och den lilla din kontakten är en Composite kontakt. Så du har två alternativ till TV-utgång!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)