December 2, 2001
Mina MPs ligger på 37 grader respektive 43 grader... Med en bjudjet kylfläns från Clas Ohlson och en papst 80mm fläkt på. Enligt va jag läst så ska dom kunna köras kontant i 85 grader utan probelm, över 100 i ett par minuter. så du har någon inget att oroa dig över men de är väll inte direkt bra temp om du tänkt överklocka.
July 19, 2001
Gyre wrote: Min 1800+ ligger idle på 59 C och efter cs i 1 timme 64 C ca.
Ganska varmt, jag vet! Men ska snart köpa kylning som ska klara en 2600+ enligt tillverkarna. Tror iofs inte att den gör det men jag kommer nog inte ligga på 60 grader iaf 😛
Detdär är ganska dumt eftersom att vissa tillverkare skriver att den och den kylningen klarar av en sådan hastighet. Men olika typer avger ju olika mycket värme...
January 13, 2002
schoobang wrote: vilken max temperatur tål min processor? rekomenderad arbetstemp?
Maxtempen är beroende av modell av processor och kan fås fram genom att titta på "Ordering Part Number" Där finns en bokstav V,T eller S, V=85º T=90º S=95º maxtemp.
AMD har inte angett nån rekomenderad arbetstemp på XP procesorerna, men som en fingervisning skriver dom att den bör ligga mellan 60-65º eller lägre.
1 Guest(s)