June 18, 2002
Jag skulle lätt ta Seagaten=TYST
Jag köper enbart Seagates diskar, har inte varit ett endaste fel på någon av diskarna (köpt 4 st) (40gig 5400 rpm, 2 st 60 gig barracuda 7200rpm och 1 st 80 gig barracuda 7200 rpm)
Jag har inte haft någon disk från maxtor så jag ska inte uttala mig om dem, dem e säkert minst lika bra /men aldrig lika tysta
För absolut bäst prestanda är det WD och deras SE diskar med 8MB cache. Men själv sitter jag på två stycken Seagate Barracuda IV och har inte ångrat mig en sekund! 🙂
Kan vara för att hårddisk tuggande är ett av de värsta ljuden jag vet..
Vill du ha ett system som har snabb filöverföring och är mycket tyst så är det Barracuda IV som gäller men om du inte är intresserad av låg ljudnivå så är nog WD det bästa valet för tillfället.
Men köp bara HD nu om det är absolut nödvändigt.. SATA kommer ut om inte så lång tid och då känns dagens hårddisk investering kanske inte så rolig.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
April 12, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman]För absolut bäst prestanda är det WD och deras SE diskar med 8MB cache. Men själv sitter jag på två stycken Seagate Barracuda IV och har inte ångrat mig en sekund! 🙂
Kan vara för att hårddisk tuggande är ett av de värsta ljuden jag vet..
Vill du ha ett system som har snabb filöverföring och är mycket tyst så är det Barracuda IV som gäller men om du inte är intresserad av låg ljudnivå så är nog WD det bästa valet för tillfället.Men köp bara HD nu om det är absolut nödvändigt.. SATA kommer ut om inte så lång tid och då känns dagens hårddisk investering kanske inte så rolig.. 😀
Vad är SATA ?? Nån ny hårddisk ??
2 Guest(s)