August 19, 2006
Tjena. Jag har en Maxtor Onetouch II 300 GB,och jag undrar hur lång hållbarhet/livslängd det kan tänkas vara på den?
Man har ju en massa musik o massa bilder som man är väldigt rädd om t ex. Vissa saker kan man inte återställa,och då tänker jag främst på bilder o kort.
Hur lång livslängd kan det vara på min Maxtor? Någon som har samma hårddisk? Tips o råd?
Den är extern,ansluten via USB 2 och står på varje dag från 4 till 12 mer eller mindre hela tiden.
Tacksam för svar snarast.
February 26, 2002
Jag har en Maxtor Onetouch 1 på 250Gb och den köpte jag för snart 4 år sedan, den snurrar på som aldrig förr har gått ganska många 24/7 dygn i sina dagar och även transporterats en hel del.
Om det är en indikation så kan du sova lugnt ett tag till men man vet aldrig iofs
August 19, 2006
August 19, 2006
July 27, 2002
Externa hårddiskar ska ej röras/flyttas när de arbetar (helst inte alls när de är på). Om man sköter den bra så tror jag det är riktigt fin livslängd. Men det räcker med att man välter den när den arbetar så kan ju livslängden vara halverad. Skulle den ramla ned ifrån ett bord vid arbete så är den nog rätt körd även om den inte går sönder direkt.
2 Guest(s)