July 18, 2002
Försöker ställa in HP:s nya mediacenter. Det sitter ett radeon nånting i det. Har kollat på film via mediacenter-mediaspelaren och det funkar fint både på monitor och TV. Har kollat på TV på båda skärmarna med bild samtidigt. Funkade bra, men fel storlek på bilderna. Tänkte jag skulle prova ändra inställningarna i Egenskaper-inställningar, klickar på den sekundära skärmen och markerar "Extend desktop to this monitor" för att se vad det gör för skillnad. Ok, nu blir skrivbordet utsträckt till TV:n också. "Jahapp", jag växlar tillbaka till Mediecentret igen och tar fram en kanal. Men då syns inte bilden på TV:n! Bara skrivbordet... "Det var ju inget vidare" tänker jag och går tillbaka till inställningarna för sekundär bildskärm igen, klickar ur "Extend..." för att gå tillbaka till det läget som var innan (dvs en kopia av skrivbordet, inte extended). MEN NU FUNKAR INTE TV-BILDEN! "Helvete" tänker jag och känner mig nervös att jag bränt något viktigt... Hur jag än gör får jag inte tillbaka till det läget som var tidigare! "Jävlars" tänker jag, sen knappar jag in http://www.nordichardware.se och skriver det här, och hoppas på:
1: Att någon vet precis hur man skall göra för att lösa problemet
2: Att någon inte tipsar om att ladda ner senaste drivrutinerna (allt har funkat fint fram till nu)
3: ... eller tipsar om att ladda ner TV-tool eller något sånt.
4: Att datorn inte gått sönder. Ett mediacenter är ju inte direkt billigt.
5: att det här inlägget inte blev för långt.
TACK!
July 18, 2002
nu har jag kollat runt lite i forumet här och insett två saker.
1. Det är ÖVERLAGRING jag vill ha, som funkade fint fram till att jag började joxa med inställningarna.
2. Det är väldigt många som har problem med TV-ut...
Ingen som har något bra tips på hur jag skall göra?
July 18, 2002
ok, jag fortsätter min monolog... 😉
Nu fick jag till det. Men nu låter det som min TV skall explodera. Det verkar som den inte pallar upplösningen riktigt... Men nu kan jag inte göra den mindra... Det är ett hlvtskt högfrekvent ljud! Jag och hunden gnisslar tänder tillsammans.... *brrrr*
1 Guest(s)