January 2, 2005
Hej,
Jag är ute efter en mediadator/HTPC dator och jag undrar lite om vad det finns för utbud.
Helst av allt så skulle jag vilja ha en dator med Win media center edition vilket verkar vara den smaraste lösningen.
Sen idag fick jag hem sibas nya katalog där de slår ett slag för denna datorn:
http://www.siba.se/product/pro.....er=SE89263
Det jag fungerar lite på är; Hur vet dom att det funkar att spela in och pausa i Tv program iom att dom inte vet om jag har satelit eller kabel tv (vilket jag har) och hur ser mjukvaran ut? Är det vanliga windows så att man kan använda den som en vanlig dator då man kan dra ut å surfa osv..
Hoppas ni förstår ungefär hur jag menar och kom gärna med förlsag på prisvärda och bra HTPC / mediacenter datorer.
Ps: Jag ber om ursäkt för mitt dåliga sätt att uttrycka mig, är ordentligt sjuk...
November 27, 2003
Jag skulle nog hellre ta en HTPC än en KISS-spelare. Har ingen vidare erfarenhet av dom, speciellt inte sett till priset.
Jag skulle också vilja slå ett slag istället för Media Center:
http://www.team-mediaportal.com/
//Andreas
November 27, 2003
Media Center är egentligen bara en utbyggnad av Windows XP, men som endast säljs som ett komplett operativsystem till vissa datorer som uppfyller Microsofts krav.
Media Portal är helt gratis och kan användas på vilken dator som helst. De är uppbyggda lite annorlunda och det finns anhängare av båda dessa, men de flesta hemmafixare brukar föredra Media Portal vad trenden verkar.
//Andreas
January 2, 2005
Delph1 wrote: Media Center är egentligen bara en utbyggnad av Windows XP, men som endast säljs som ett komplett operativsystem till vissa datorer som uppfyller Microsofts krav.
Media Portal är helt gratis och kan användas på vilken dator som helst. De är uppbyggda lite annorlunda och det finns anhängare av båda dessa, men de flesta hemmafixare brukar föredra Media Portal vad trenden verkar.
//Andreas
Tack för denna information! 🙂
Är det någon större skillnad angående prestanda och funktion?
Edit:
Om man har en fjärrkontroll till win MC så kan man väl använda knapparna på den för att byta tv kanal ist för att behöva tv kontrollen med? Då man måste byta från TV AV / Kanal 0 osv till de "vanliga" kanalerna eller har jag förstått det fel?
Finns det fjärrkontroll till media portal med eller kan man använda win MC fjärr?
En fråga till, finns media portal i svensk version? 🙂 Hittade inget men kan lika gärna fråga. Ett litet problem men det vore skönt att ha
1 Guest(s)