December 2, 2007
Finns det nått man kan göra för att undvika memory leaks? jag får det i stort sett alla spel ganska ofta, specielt i spel som far cry 2 och crysis warhead som är väldigt krävande spel.
Om någon har nått dom vet man kan göra för att förhindra det så får dom gärna dela med sig av sin kunskap 🙂
Tack i förväg.
January 20, 2003
Som SuperNova säger, så är en omstart den bästa lösningen, oftast så kommer speltillverkarna ut med patchar som fixar problemen.
Själva läckan betyder att spelet använder mer och mer minne men aldrig dumpar den använda datan när den inte behövs längre.
Har själv inte märkt några problem med Crysis Warhead, kör dock XP X64.
December 2, 2007
Fackamato wrote: Hur upplever du dessa s.k. memory leaks?
Spelet flyter på i början och sen kommer jag till ett ställe där det laggar lite och sen så släpper aldrig det lagget vart jag än befinner mig, och det laggar altid mer ju längre jag spelar, och nej det är inte så att nått blir överhettat.
May 23, 2006
För att undvika... Köp mer minne 😉
Spara oftare när du känner att det börjar lagga. Annars är det inte så mycket man kan göra. Alla spel innehåller dessa leaks. Vissa mer än andra. Testade Sacred 2 förra veckan och hela spelet laggade sönder efter ca en 45 minuter. Det är väl det värsta jag varit med om i "memory leaks".
December 2, 2007
M Hammargard wrote: För att undvika... Köp mer minne 😉
Spara oftare när du känner att det börjar lagga. Annars är det inte så mycket man kan göra. Alla spel innehåller dessa leaks. Vissa mer än andra. Testade Sacred 2 förra veckan och hela spelet laggade sönder efter ca en 45 minuter. Det är väl det värsta jag varit med om i "memory leaks".
Går det bättre med mer minne? kan ha 16gb på mitt moderkort så kan ju slänga i 4gb till så man får 8gb om det skulle hjälpa?
1 Guest(s)