August 7, 2001
Jag har 256 mb PC133 SDRAM i datan.. eller snarare hade. NU petade jag in 2 x 64 PC100 från en gammal data. Nu har jag altså 384 mb.
I ett benchmark program fick datorn
2863 p. innan uppgraderingen och nu har jag
2816 p.
Är det värt att ha kvar minnena? Jag upplever datorn som snabbare i alla fall 😀
November 11, 2001
Enligt min såsikt ska du LÄTT behålla dem, 33MHz är inte märkbart alls. Räkna ut % skillnad på de poängen så ska du se, + att det blir ännu mindre i verkligheten då det är syntetiskt test.
God Jul!
PS. knappt 2% skillnad i prestanda! DS.
[Edit: La till % skillnaden] _________________
[ Detta Inlägg ändrades av: meep den 2001-12-23 13:42 ]
August 7, 2001
On 2001-12-23 10:31, PHaT chrippaz wrote:
dina pc100 minnen drar ner pc133 minnena till 100 efteersom dom är bakåtkompatibla. Vilket gör att du säkert får sämre poäng eftersom dom är segare. Men jag tror ändå att det är bättre med dem i.
Det går ju inte.. jag har satt 133 mhz i BIOS.
November 4, 2001
On 2001-12-23 13:50, Maciekish wrote:
On 2001-12-23 10:31, PHaT chrippaz wrote:
dina pc100 minnen drar ner pc133 minnena till 100 efteersom dom är bakåtkompatibla. Vilket gör att du säkert får sämre poäng eftersom dom är segare. Men jag tror ändå att det är bättre med dem i.Det går ju inte.. jag har satt 133 mhz i BIOS.
Läs under...
February 11, 2001
För att få maximal poäng så skall man ha ETT högprestanda minne som är singelbank.. Asså ensidigt.
Ju fler banker av minnen man har i burken desto sämre överklockningsresultat når man och destomer prestandaförlust i minnesprestanda får man..
Dock så är ju mer RAM bra på sitt sätt..
Satsa på att köra med så få minnesplatser så möjligt om du har tillräckligt med minne på det viset.
Dock så skall du ju inte sitta med 64Mb singelsidigt ram o tro du får bra prestanda utav det. Du måste ju ha en hyfsad mängd minne för att du skall få något att fungera flytande också.
June 28, 2001
On 2001-12-25 03:36, Mattias aka [NH]TheGhozt wrote:
För att få maximal poäng så skall man ha ETT högprestanda minne som är singelbank.. Asså ensidigt.Ju fler banker av minnen man har i burken desto sämre överklockningsresultat når man och destomer prestandaförlust i minnesprestanda får man..
Dock så är ju mer RAM bra på sitt sätt..
Satsa på att köra med så få minnesplatser så möjligt om du har tillräckligt med minne på det viset.
Dock så skall du ju inte sitta med 64Mb singelsidigt ram o tro du får bra prestanda utav det. Du måste ju ha en hyfsad mängd minne för att du skall få något att fungera flytande också.
skriver ner detta
bra o veta
2 Guest(s)