August 13, 2001
April 1, 2001
Jag skulle voltmodda ett Asus A7V, alla som har ett sånt vet ju hur trångt det är att komma åt vid det vertikala kortet som alla spänningssaker finns på. Så hade jag en lödkolv med trubbig spets och 30W eller nåt, så det gick sönder litegrann 😀 Det kostade mig ca 3000kr, eftersom processorn pajjade när jag körde den i 2.3V 🙁
men jag ska se om jag kan laga kortet nästa vecka, med en riktigt fin lödkolv
August 7, 2001
On 2001-09-21 21:33, Iceman wrote:
Jag skulle voltmodda ett Asus A7V, alla som har ett sånt vet ju hur trångt det är att komma åt vid det vertikala kortet som alla spänningssaker finns på. Så hade jag en lödkolv med trubbig spets och 30W eller nåt, så det gick sönder litegrann 😀 Det kostade mig ca 3000kr, eftersom processorn pajjade när jag körde den i 2.3V 🙁
men jag ska se om jag kan laga kortet nästa vecka, med en riktigt fin lödkolv
lipa inte på min lödkolv! det är din finmotorik som är felet 😛
June 21, 2001
Jag brände faktiskt en Amd 1.2Ghz för nåra månader sedan. Jag blev lite arg på morgonen för jag väcktes av hundens skällande utanför så jag gick upp hastigt och satte på datorn innan ajag drog in på toan. (Dagen innan rensade jag cpu fläkten och tänkte stoppa in den dagen efter me lite Arctic Silver på) Så när jag är inne på toan och borstar tänderna så hör jag lite gnissel i rummet, jag går ut o kollar och känner att det luyktar som fan bränt och då hajjade att cpu fläkten glömde sättas på 🙁 ( det va det värsta som har hänt mig ).
Men som tur så fick jag ut ett nytt modekort och processor för modekortet fuckade sig också. 😛
***...***...***...***...***...***...***...
[ Detta Inlägg ändrades av: Noby den 2001-09-22 17:25 ]
August 15, 2001
Skulle lacka fronten på min dator helsvart, blev kladdigt och fult, så jag lackerade om den till vitt igen, fast jag kom fram till att orginalfärgen egentligen inte var vit, utan nån sort ljus-ljus-brun så det blev lite fula märken här och där... Åsså är min power och resetknapp orange! =/
1 Guest(s)