June 16, 2004
Hejsan, det är så att jag aldrig riktigt fått igång min mikrofon till datorn. Micken fungerar bara i Ventrilo, inte Skype, MSN eller Ljudinspelaren, utan enbart i Ventrilo. Men problemet i Ventrilo är att dom som lyssnar hör högt krasslande ljud när jag trycker på prat knappen. Vad kan det bero på? Det måste vara någonting med ljudkortet antar jag? För Micken är det inget fel på, det är en billig skit mick då men på min brors dator fungerar den utmärkt. Men jag hade i alla fall tänkt att köpa ett nytt headset snart och då vill jag att allting ska fungera perfekt.
Ska även tilläga att jag ofta har jobbiga problem med mitt ljudkort, får t ex inte surround ljudet att fungera. Datorn känner av 5.1 ljudet och jag kan köra sånt där test ljud i allihopa men ifall jag kollar på film, lyssnar på musik eller spelar någonting så är det aldrig surround utan bara 2.1.
Så ifall någon vet vad problemet kan vara där så berätta gärna eller ifall ni har några idéer om vad jag kan göra.
Mitt ljud kort är ett inbyggt Creative Soundblaster Live! 24-Bit.
Grymt tacksam för all hjälp jag kan få 🙂
June 16, 2004
Jalle64 wrote: Det gäller ju att du har ett program som kodar ljudet till dina filmer annars funkar det inte. Power DVD är ett sådant program
Ja men surround ljudet fungerar ju inte alls. Bara ifall man kör sånt där ljud test där man hör ett ljud i alla högtalare!
Ingen som vet? 🙁
2 Guest(s)