June 24, 2001
Hej allihopa!
Jag har precis lagt in Win 2k Pro och verkade funka perfa vid första anblicken. Men när jag skulle börja installera program och spel så märkte jag att det inte funkar att öppna .exe filer från Cd-Romen. Det går utmärkt att bläddra omkring i innehållet på CD:n men så fort jag försöker starta t ex "setup.exe" (som det flesta installationsfiler på Cd-skivor ju brukar heta) så säger windows att "Setup.exe har genererat ett fel och kommer att stängas".
Den har också sagt skumma saker som: Nu har den börjat säga: "Behörighet för angiven enhet saknas" och "Det går inte att hitta procedurstartadressen i DLL-filen USER32.dll". Men "Setup.exe har genererat ett fel och kommer att stängas" är vanligast.
Detta händer på verenda Cd-skiva som jag har testat, och nej det är inget warez utan riktiga grejer.
Det går heller inte att kopiera filer från CD-romen till hårddisken.
Men musikskivor går utmärkt att spela.
Jag har givetvis dragit ner Service Pack 2.
Jag har också testat att ta bort CD-enheten i enhetshanteraren och låta windows hitta den igen, men det blev inte bättre.
Jag sitter typ på en oanvändbar burk nu. Vad kan man göra om man inte kan använda CD-läsaren?
Någon vänlig själ som vet vad som är fel?
Snälla hjälp!!
December 29, 2001
April 20, 2002
Jag har samma problem med dll-filer.
Att program gör fel i nån dll & programmet stängs + att det ibland inte går installera saker. Men det händer lika ofta med sånt som redan finns på min HD.
Jag har också "nästan" ny dator.
Allt nytt utan HD, CD-rom, & minnen.
Vet inte alls vad det kan vara för fel.
Har inte heller kunnat få nån hjälp med det här......lite tråkigt.
Men man kan ju inte förvänta sig att folk ska kunna precis allt som man frågar efter.
Hoppas ditt problem fixar sig & att mitt gör det med.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)