February 16, 2002
Jag har Telia ADSL och ett d-link "DSL 300I" modem. Redan när jag skulle testa utan switchen för första gången, och bara köra via modemet så kärvade det. Alla inställningar var rätt, men jag kunde fortfarande inte bli tilldelad nån ipadress från Telia. Sen plötsligt huxflux gick det igång och verkade sedan funka rätt bra utan problem. Så jag tänkte att jag kopplar in switchen också. Men switchen VÄGRAR bli tilldelad en ipadress den också. I övrigt funkar den som den ska, men det går för faan inte få kontakt med telia nätet med den. Jag har ingen aning om vad det kan vara, trodde det skulle gå smidigt i och med att det är d-link som gjort både modemet och switchen. Men tydligen vill den inte bli tilldelad nåt ip. Om jag tar stoppar in sladden i nätverkskortet direkt och kör utan switchen så funkar det. Switchen är väldigt lättkonfigurerad och jag är hyffsat säker på att jag har gjort det mesta rätt. Man blir ju dynamiskt tilldelead både ip och DNS från Telia. Är det nån som har vart med om samma problem med d-link switchen (DI-804)?? Vore jäääääkligt tacksam om nån visste hur man löste det hela.
// Mvh Patrik
1 Guest(s)