January 31, 2002
Min dator rebootar rätt som det är väldigt ofta. Skit jobbigt.
MSI K7T266 PRO
AMD XP 1600+
Hercules 3D Prophet Ti200
Soundblaster Live 5.1
Windows XP proffesional
Fläkten går bara på halvfart..CPU temperaturen 47-52, chassi 38..
Kan det vara så att den hänger sig för att det är för varmt? Eller kan det va nå fel på hårdvaran?
December 6, 2001
Jag har samma problem oväntat omstart av mitt winxp
Jag har provat alla nya drivrutiner (via & grafik) utan någon resultat.
Jag har kört winxp även utan att installera någon drivrutiner eller program men det hände igen.
Är det någon som vet varför eller har samma problem med oväntat omstart ?
January 31, 2002
December 6, 2001
Min dator delar:
Miditower ATX CE 200Watt Model no :SPI-235HP
Palti Dytona Geforce 3 Ti200 64MB DDR
Intel Celeron 700Mhz /66
Abit VH6-II moderkort
WindowsXP pro
765MB sdram spectec pc133
Seagate Barracuda 4 - 40,0 Gb
- - -
Det är så att i bland datorn startar om oväntat !
Min dator var inte så förut .
Detta hände från och med jag installerade Dytona Geforce 3 grafikkortet.
Eller beror det på att jag över klockade min celeron 700 till 1Ghz i några månader ?
Nu kör jag i normal 700Mhz men det hände igen.
Jag testade med att köra winxp clean med det hände igen ..
Testade med win98 men där istället så får jag en svart bild med gröna kanter ovan och datorn låser sig 🙁
January 31, 2002
January 7, 2002
On 2002-01-31 22:19, terminator wrote:
Min dator delar:
Miditower ATX CE 200Watt Model no :SPI-235HP
Palti Dytona Geforce 3 Ti200 64MB DDR
Intel Celeron 700Mhz /66
Abit VH6-II moderkort
WindowsXP pro
765MB sdram spectec pc133
Seagate Barracuda 4 - 40,0 Gb
- - -
Det är så att i bland datorn startar om oväntat !
Min dator var inte så förut .
Detta hände från och med jag installerade Dytona Geforce 3 grafikkortet.
Eller beror det på att jag över klockade min celeron 700 till 1Ghz i några månader ?
Nu kör jag i normal 700Mhz men det hände igen.
Jag testade med att köra winxp clean med det hände igen ..Testade med win98 men där istället så får jag en svart bild med gröna kanter ovan och datorn låser sig 🙁
Eftersom omstarterna började efter du köpt nytt kort så behöver du kanske mer ström till datorn eftersom gf3 är ganska strömglupska. 200Wats nätdel kan va för snålt så testa med en 300W power supply eller mer.
January 7, 2002
On 2002-01-31 18:43, Zeb Macahan wrote:
Min dator rebootar rätt som det är väldigt ofta. Skit jobbigt.MSI K7T266 PRO
AMD XP 1600+
Hercules 3D Prophet Ti200
Soundblaster Live 5.1
Windows XP proffesionalFläkten går bara på halvfart..CPU temperaturen 47-52, chassi 38..
Kan det vara så att den hänger sig för att det är för varmt? Eller kan det va nå fel på hårdvaran?
Vad har du för nätdel?
January 31, 2002
Jag har ett 340 så det borde ju räcka..
Kan det kanske vara nån bios inställning eller nått som gör att den får före lite ström?
Den verkar bara boota om om man typ gör nånting som startar ett spel eller laddar in ett sparat spel i wolfenstein..
Han fick stå på under natten när jag tankade hem grejer och det funkae hur bra som helst..
August 22, 2005
1. jag misstänker starkt ditt nätagg, om du har möjlighet, kolla volten som levereras te moderkortet, +3.3v ska vara minst 3.25 +5v ska vara MINST 4.60v, detta e den viktiga volten, som ofta orsakar krasher om den e för låg. +12v vet jag inga kretsar på mobot som drivs av, tror det är för cpu fan, men det tror jag bara.
October 6, 2001
December 6, 2001
Orsaken till oväntat omstart i windowXP är
normal föratt det är windowXP som gör det.
Så här gör man för att avaktivera det:
öppna System i kontrolpanelen->klicka på advance tab-> hitta startup and recovery i mitten. klicka på setting och sen till system failure
Där Avmarkera "automatic restart"
Om auto omstart är avaktiverat då får man en blå skärm när felet inträffar och när jag läste det så verkade det att felet beror på acpi eller IO krockar i bios .
Jag testade med att gå till BIOS och ändra PNP OS under PNP/PCI. Avaktiverade, och låta bios sätta resourcerna och inte windows.
Nu kör jag Nvidia 23.12 WHQL driver från Microsoft windows update och det verka vara stabillare
Hoppas det krashar inte mer.....
1 Guest(s)