September 6, 2001
Kjell o Co eller någon annan elbutik... tjacka en scart-konvertor. Att ni får svart-vit bild beror på att svhs kabeln har stift som inte passar ert kort då dom är gjorda för dvd-spelare och inte grafikkort.
Så ni vill ha en konvertor där ni kan stoppa in en svhs och sedan få ut scart av den. Smidigaste sättet... sedan har jag hört något om att nvidia har en liten drivis som vänder lite på kontakerna i kortet vilket gör att den där pinnen inte sitter fel längre, tyvärr hade du ju ett ATI kort, så jag skulle satsa på SCART konvertorn.
March 4, 2002
Okej det är nog bäst att jag förklarar mina kopplingar en gång till så att jag inte går och köper något jag redan har
jag kör en svhs sladd
"HÄR ÄR MIN DATOR" O-------------SVHS--------------O "EN SCART DOSA DÄR JAG STOPPAR IN SVHS KABELN OCH LJUDKABLARNA" "MIN TV"
hoppas ni fattade tacksam om ni skriver exakt vad jag ska köpa! 🙂
November 29, 2001
har du BARA S-Video Out?
ingen dongle eller composite?
de flesta kort har ju en liten adapter som man stoppar in i S-video som sedan blir komposit, men det brukar ju skifta från tillverkare till tillverkare så att de inte är kompatibla med varandra
i värsta fall får du leta upp en S-Video till Composite konverter, men de är varken billiga eller bra
June 28, 2001
Testa detta annars
http://www.hut.fi/Misc/Electro.....video.html
1 Guest(s)