August 15, 2001
Min nästa modd kommer bli en låda av glas. Billigt, snyggt och "lätt" (själva konstruktionen kommer bli lätt, men arbetet kommer bli en aning krävande)
Nackdelen är ju förstårs att den kommer bli ömtåligare (fast hur ofta brukar man slå en en dator?) 😛
och den kommer kanske bli tyngre, lr kanske inte? Nån som har nån aning om hur mycket 1m2 väger om den är 2-3 mm tjock?
Aja, kommer sen lägga upp bilder på den... 😀
August 7, 2001
jag tycker att du skall försöka skaffa lexan. det är mycket trevligare att arbeta med än plexi, dessutom är det starkt och bra. kostar iofs dubbelt så mycket. men det håller 🙂 det är både segare och starkare än plexi. jag har en lucka i sidan av min dator som är av lexan. det är förövrigt det materialet man har i fönstret som pilotet tittar genom på f-16 plan 🙂
July 18, 2001
Lexan? pffft!
Bygg en låda i skottsäkert glas! Såg en som hade gjort hål i chassit och satt in skottsäkert glas.
Man vet ju aldrig vad det kan komma för galningar på LAN. Och är lådan dessutom kraftigt låst så blir det lite extra problem att få upp och sno grejjer ur den.
July 14, 2001
On 2002-01-04 21:44, daggerr wrote:
jag tycker att du skall försöka skaffa lexan. det är mycket trevligare att arbeta med än plexi, dessutom är det starkt och bra. kostar iofs dubbelt så mycket. men det håller det är både segare och starkare än plexi. jag har en lucka i sidan av min dator som är av lexan. det är förövrigt det materialet man har i fönstret som pilotet tittar genom på f-16 plan
har du lite bilder på din låda? vore kul att se.
November 21, 2001
Makrolon ska vara både billigare och lättare att arbeta med än plexi, jag har en bit hemma som jag snart ska sätta dremeln i. 😀
Läs mer på: http://www.arlaplast.se
August 15, 2001
Lexan? Lät obekant för mina öron... Plexi kommer bli tillräckligt dyrt, så jag "nöjer" mig me det... 😀
Hmm.. Va ska jag me skottsäkert glas till? Hur ofta brukar man som sagt slå/skjuta på sin burk, även om den är gjord av aluminium lr plast...
Har räknat ut lite mått nu dom senaste dagarna.. Borde nog funka... Fast jag betonar BORDE! 😀
1 Guest(s)