Min nästa modd|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min nästa modd
bonko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 1, 2002 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Min nästa modd kommer bli en låda av glas. Billigt, snyggt och "lätt" (själva konstruktionen kommer bli lätt, men arbetet kommer bli en aning krävande)

Nackdelen är ju förstårs att den kommer bli ömtåligare (fast hur ofta brukar man slå en en dator?) 😛
och den kommer kanske bli tyngre, lr kanske inte? Nån som har nån aning om hur mycket 1m2 väger om den är 2-3 mm tjock?

Aja, kommer sen lägga upp bilder på den... 😀

Moneyman_X
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 315
129152
January 4, 2002 - 1:28 am
sp_Permalink sp_Print

kör med plexi istället för glas!!!!! och det finns en sån låda på merknaden att köpa men det e roligare att bygga själv som sagt!!

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
129436
January 4, 2002 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att du skall försöka skaffa lexan. det är mycket trevligare att arbeta med än plexi, dessutom är det starkt och bra. kostar iofs dubbelt så mycket. men det håller 🙂 det är både segare och starkare än plexi. jag har en lucka i sidan av min dator som är av lexan. det är förövrigt det materialet man har i fönstret som pilotet tittar genom på f-16 plan 🙂

-ChaoS-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 609
129527
January 4, 2002 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Lexan? pffft!
Bygg en låda i skottsäkert glas! Såg en som hade gjort hål i chassit och satt in skottsäkert glas. smile
Man vet ju aldrig vad det kan komma för galningar på LAN. Och är lådan dessutom kraftigt låst så blir det lite extra problem att få upp och sno grejjer ur den.

Tomas_2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 937
129531
January 4, 2002 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-01-04 21:44, daggerr wrote:
jag tycker att du skall försöka skaffa lexan. det är mycket trevligare att arbeta med än plexi, dessutom är det starkt och bra. kostar iofs dubbelt så mycket. men det håller smile det är både segare och starkare än plexi. jag har en lucka i sidan av min dator som är av lexan. det är förövrigt det materialet man har i fönstret som pilotet tittar genom på f-16 plan smile

har du lite bilder på din låda? vore kul att se.

Halvoo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
129584
January 5, 2002 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

Makrolon ska vara både billigare och lättare att arbeta med än plexi, jag har en bit hemma som jag snart ska sätta dremeln i. 😀
Läs mer på: http://www.arlaplast.se

bonko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
129595
January 5, 2002 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Lexan? Lät obekant för mina öron... Plexi kommer bli tillräckligt dyrt, så jag "nöjer" mig me det... 😀

Hmm.. Va ska jag me skottsäkert glas till? Hur ofta brukar man som sagt slå/skjuta på sin burk, även om den är gjord av aluminium lr plast...

Har räknat ut lite mått nu dom senaste dagarna.. Borde nog funka... Fast jag betonar BORDE! 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 493
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL