September 25, 2001
Tja har har några frågor om min dator som kanske nån kan besvara.
Jag har en:T-bird 266 1.4ghZ, A-bit kt7a, Mosel SDR 256mb , 40 gigs hårddisk , Point of View Geforce 2 ,DR tv-out 64mb
Kör just nu Win 98 se ska nog börja köra 2000 P
MIn fråga: Detta fanskap hänger sig rätt ofta och detta irriterar mig men men(har nog inte med kylning att göra, den ligger på typ just över 40 grader du jag spelat Q3 så det är det ju inte,tror jag)
I diablo 2 hänger den sig rätt ofta men mindre i Quake 3 sen har det blivit förbjuden åtgärd i CS eller att datorn hängt sig och så startat om automatiskt. Kan det var nå fel på moderkortet eller, är A-bit Kt7a ett dåligt kort eller?
July 24, 2001
Vad har du för ljudkort? Och sedan vilken version på 4 in 1 har du? Om du nu skulle ha ett Soundblaster Live! så sätt det i PCI port nr 4:a och sedan kör en IRQ rensning.
Se även till att du har det nyaste bioset.
/Xeo
[ Detta Inlägg ändrades av: xeo_of_lava den 2001-09-25 23:29 ]
September 25, 2001
ja jag har installerat drivrutinerna som följde med moderkortet men det är kanske inte dom nyaste. Var kan jag få tag i det nyaste, det är väl via 4 in 1 som är moderkorts drivrutinerna eller. Var får jag tag 4 in 1 drivisarns?
Ja jag har köpt ett Soundblaster Live men hur gör man en IRQ rensning då?
August 19, 2001
May 23, 2001
Har samma moderkort och ljudkort som du, kör med Via4in1 4.32 som finns i NH:s filarkiv och ljudkortet i PCI 2 som är det näst närmast från AGP-platsen. Detta funkar bra, men, du kan testa att höja CPU-volten till 1,80 V och I/O-volten till 3,60 V. Jag hade också en massa hängningar i början, tills jag fick ett tips om just detta och nu funkar allt bra!
February 4, 2001
On 2001-09-26 12:31, SeveN wrote:
ja jag har installerat drivrutinerna som följde med moderkortet men det är kanske inte dom nyaste. Var kan jag få tag i det nyaste, det är väl via 4 in 1 som är moderkorts drivrutinerna eller. Var får jag tag 4 in 1 drivisarns?Ja jag har köpt ett Soundblaster Live men hur gör man en IRQ rensning då?
http://www.viahardware.com där finns dom senaste 4in1 ,, såg att du hade ett SB live kort.
AMD o SB kort = icke stabilt.. har samma problem med mitt system,, dock funkar det bättre nu när ja kör med XP. se bara till att sb live kortet har en egen IRQ adress
1 Guest(s)