July 19, 2002
jag har skaffat en vanlig digital termometer och jag har satt dit den på lådan och har kopplat den såkallade utomhus sändaren vid cpu:n men den visar mellan 8-10 grader C mindre än vad moderkortet visar....och då undrar jag om nån har ett bra förslag hur jag kan göra för att få en mer exakt temp??
May 23, 2001
Limma fast skiten på prollen?
Jag ska även meddela att den där temperaturen som ditt moderkort ger inte är så jävla exakt heller =) Nej limma fast skiten på prollen
Btw räcker me ett inlägg för att vi ska se tror jag =)
MEN FAN VA EXPLORER SKA PLOPPA UPP FRAMFÖR ALLA ANDRA JÄVLA PROGRAM JÄVLIGT IRRITERANDE!
Sådär nu fick jag avreagera mig lite....
August 6, 2002
du kan juh inte mäta hur varm kylfänsen e du får mäta på processorn typ mellan processorn och flänsen...men det kanske är lite svårt efter som att dom flästa digitala-inom/utomhus mätarna har en rund mät sensor!!!
jag har set på någon datorwebbbutik att det ska finnas platta mät sensorer att köpa men sorry kommer ej ihåg var!!!
July 19, 2002
d.lundgren wrote: du kan juh inte mäta hur varm kylfänsen e du får mäta på processorn typ mellan processorn och flänsen...men det kanske är lite svårt efter som att dom flästa digitala-inom/utomhus mätarna har en rund mät sensor!!!
jag har set på någon datorwebbbutik att det ska finnas platta mät sensorer att köpa men sorry kommer ej ihåg var!!!
ja den är rund det va därför jag undra om nån hade ett bättre sätt.....lite svårt att sätta under flänsen....
May 23, 2001
Borde väl gå men du kommer att få ett glapp lixom, kylfänsen kommer inte att ligga direkt mot processorn.... Sen så kommer ju kylflänsen att kyla den där metalplattan också så att det kommer inte att bli exakt. Iofs kansek inte min ide var så mycket bättre för då kommer ju saken som läser av tempen att sitter inne i kylflänsen typ 😛
1 Guest(s)