April 15, 2001
JA! fick äntligen hem mina prylar från gtek.
Beställningsdatum: 2002-02-20
Orderstatus: Skickad, 2002-04-23
hurra? tog hela 2 månader för dom, iaf, drog ner till posten och hämtade ut dom, öppnade lådan och skådade in vattenblocken, satt mig och meckade direkt .
Det första jag gjorde var och tömde ut all vatten så klart, sen ryckte jag ut alla slangar, och skruvade loss moderkortet. Skruvade loss chipset fläkter och DAMN!, så mycket damm har jag alldrig sett under en fläkt samma sak va det med grafikkortsfläkten.
När jag satte ihop vattenblocken på grafikkortet så märkte jag att slangarna kommer ju att peka uppåt, det går ju inte för då kommer sidplåten på chassit att ta imot, så jag fick ta bort blocket igen och sätta den vågrätt men så märkte jag att det fanns inga hål för det, hmm,, knepigt tänkte jag. så jag fick ta en lång spik för att böja på själva rören så att dom pekar vågrätt, det blev skitbra .
Men sen när jag skulle skruva tillbaks den på grafikkortet så lossnade en pytteliten krets :rollsmile: .
Sen fick jag ännu ett problem när jag såg att en kondensator var ivägen för chipset vattenblocket. Ddå tog jag fram lödkolven och förlängde hela prylen, gick smidigt och bra, testkörde den efteråt med bra reslultat.
Då satte jag mig och drog slangar som tog ca 30 minuter, när det blev klart gjorde jag mig en härlig blå drink, fast inte till mig Tog ca 20 minuter att få i allt och få bort all skum i slangarna. Och det var nog allt jag tackar för mig
här kommer lite bilder för dom är intresserade. det kommer mera bilder inom kort.
http://www.gbg.bonet.se/gomer/.....001-04-23/
kommentera gärna.
June 8, 2001
hej på dig GoMeR.
har en fråga till dig om ditt vatten block
för cpu,n,,
när du drog fast blocket på mk böjde sig ditt då? (mk alltså)
mitt liksom bågna till, endå tycker jag fan inte att det sitter specielt hårt..
har samma block som du har..
såg åxå på dina bilder att du inte kör med peltier.
vad får du för temp på cpu,n med bara vatten?
sist men inte minst GRATTIS till ditt paket
ser helt enkelt lysande ut.
mvh lill/penis?
April 15, 2001
tackar tackar penis lilla
min har nog inte böjts på något sätt var jag har märkt, det kan bero på att du inte skruvat lika mycket på alla 4 sidor, om du orkar, kan du ju dubbel kolla det, ta loss den igen och skruva den lika mycket på alla sidor så ska det nog inte böjjas
just nu ligger mina tamps på
cpu: 35
lådan: 22
June 8, 2001
jorå visst har jag skruvat lika mycket på dom men lik förbannat så böjer sij mk.
funderar på om man inte skulle han nån form av ram bakom mk som kan hjälpa till å styva upp skiten.
35c!!!!!!!
va fan..
jag måste ha vädelns läck då ju, efter som jag kör med peltier.
jag kommer bara ner till 18/24c.
har provat att bara köra med vatten en stund utan peltiern men då steg tempen så fasligt högt enna upp till 50c då stängde jag va.
å starta om igen med peltiern.
jaja kul e det i alla fall LR hur..
mvh lill/penis?
June 8, 2001
On 2002-04-27 18:53, lill/penis? wrote:
jorå visst har jag skruvat lika mycket på dom men lik förbannat så böjer sij mk.funderar på om man inte skulle han nån form av ram bakom mk som kan hjälpa till å styva upp skiten.
35c!!!!!!!
va fan..
jag måste ha vädelns läck då ju, efter som jag kör med peltier.jag kommer bara ner till 18/24c.
har provat att bara köra med vatten en stund utan peltiern men då steg tempen så fasligt högt enna upp till 50c då stängde jag va.
å starta om igen med peltiern.jaja kul e det i alla fall LR hur..
mvh lill/penis?
skit glömde skiva vad för cpu jag har.
t-Bird 1.4@ 11*150
April 15, 2001
jag kör med t-bird 1.200@1.473 10.5x155 tror jag
December 28, 2001
April 15, 2001
April 15, 2001
December 28, 2001
Tja!
8 över ambient (antar att ditt rumm är 20 grader eftersom din systemtemp var det) är jävligt bra själv sitter jag på 12C över vattentemp idle :sad:.. hatar maze2 har tänkt och fixa lite koppar men det har inte blivit av nåt än. Har testat gjort ett block i alu. Med en vanlig borr i stativ tyo gick rätt så bra och borra kanaler och kommer gå ännu lättare i koppar.
January 12, 2002
On 2002-04-27 12:40, GoMeR wrote:
JA! fick äntligen hem mina prylar från gtek.Beställningsdatum: 2002-02-20
Orderstatus: Skickad, 2002-04-23hurra? tog hela 2 månader för dom, iaf, drog ner till posten och hämtade ut dom, öppnade lådan och skådade in vattenblocken, satt mig och meckade direkt .
Det första jag gjorde var och tömde ut all vatten så klart, sen ryckte jag ut alla slangar, och skruvade loss moderkortet. Skruvade loss chipset fläkter och DAMN!, så mycket damm har jag alldrig sett under en fläkt samma sak va det med grafikkortsfläkten.
När jag satte ihop vattenblocken på grafikkortet så märkte jag att slangarna kommer ju att peka uppåt, det går ju inte för då kommer sidplåten på chassit att ta imot, så jag fick ta bort blocket igen och sätta den vågrätt men så märkte jag att det fanns inga hål för det, hmm,, knepigt tänkte jag. så jag fick ta en lång spik för att böja på själva rören så att dom pekar vågrätt, det blev skitbra .
Men sen när jag skulle skruva tillbaks den på grafikkortet så lossnade en pytteliten krets :rollsmile: .
Sen fick jag ännu ett problem när jag såg att en kondensator var ivägen för chipset vattenblocket. Ddå tog jag fram lödkolven och förlängde hela prylen, gick smidigt och bra, testkörde den efteråt med bra reslultat.
Då satte jag mig och drog slangar som tog ca 30 minuter, när det blev klart gjorde jag mig en härlig blå drink, fast inte till mig Tog ca 20 minuter att få i allt och få bort all skum i slangarna. Och det var nog allt jag tackar för mig
här kommer lite bilder för dom är intresserade. det kommer mera bilder inom kort.
http://www.gbg.bonet.se/gomer/.....001-04-23/
kommentera gärna.
[ Detta Inlägg ändrades av: Striker den 2002-04-30 09:00 ]
March 24, 2002
On 2002-04-27 19:23, GoMeR wrote:
jag kör med t-bird 1.200@1.473 10.5x155 tror jag
10,5x155=1473???
1627,5 eller nåt borde det väl vara
December 27, 2000
http://www.gbg.bonet.se/gomer/.....0tomma.JPG
jag har en sån, fast på min får jag plats med 4st 120mm fläktar jag har placerings problem,
June 8, 2001
gomer när jag tittar på dina bilder så märker jag att du har satt slangen som ska trycka vattnet till utblåset på CPU blocket
http://www.gbg.bonet.se/gomer/.....langar.JPG
men det måste ju va fel man ska ju sprya mitten först?
http://www.swiftnets.com/insta.....%20AMD.pdf
hitta detta hos tillverkarn.
mvh lill/penis?
April 15, 2001
1 Guest(s)