September 3, 2001
OJojoj. För ett par år sen började jag bränna kopior av diverse skivor (musik alltså). Nu sitter jag och lägger över lite till mp3. Och vad finner jag? Det borde inte vara någon överaskning - jag har ju hört talas om det, men det knastrar om ljudet. Jag använder Nero för att extrahera skivorna till wav, det är då det händer. Med EAC får jag mycket bättre resultat, men då tar det en väldigt lång tid. (tex så har det just nu tagit sju timmar(!) för att extrahera ett spår-och det på lägsta kvalitetsinställningen).
Skivorna jag brände på var en del noname men till största delen SONY CD-R (ni vet i det där vanliga gula paketet somm fanns(finns?)).
Så vad ska man bränna på nu för att slippa detta elände? Just nu använder jag kodak gold. Jag är rädd för att även skivorna med bäst kvalitet inte erbjuder någon bra långtidsförvaring. Prutt.
June 8, 2001
Bäst livslängd har mina TDK skivor haft. Tycker inte något annat märke är lika pålitligt.
Annars så har köper jag musiken jag gillar, då är det enda som duger om man ska ha kvalité. Skulle gissa att jag har 80+ skivor, varav endast några av dessa som inte riktigt tilltalar mig.
1 Guest(s)