(mini recension) Rekommenderar Antec P180!|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
(mini recension) Rekommenderar Antec P180!
powercolor
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 5, 2006 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej, skulle vilja tipsa om Antec P180, håller med alla om att det är ett bra chassi så nu hade jag tänkt ge er min åsikt om hur det gick till.
Bytte från ett budget chassi(fy för dem) Asus-Ta210, redan då jag hämtade ut chassit kändes kvaliteten =).

Utsidan

Otroligt stiligt, det enda negativa var att man antagligen repar sidorna ganska lätt, har dock inte hänt mig. Och så är luckan rätt bra och att luckan är låsbar är ett plus.

Insidan, Chassit är som de flesta kanske redan vet delat upp i två delar en nedre del där PSUn placeras med en 120?mms fläkt delar den upp den nedre delen som den delar med ett hårddisk-rack. Och ovansidan har ett till hårddisk-utrymme och 3-4s 5.25" enhetsplatser.

Monteringen och slutsats.

Började med att tömma det gamla chassit på delar, moderkortet fick sitta kvar tills jag hade kommit en bit på vägen. jag började med placeringen av PSUt i botten, vilket var tidskrävande och det krävdes lite våld 😉 att föra upp alla sladdar genom det lilla hålet Antec gett tillgodo. Lite offt nätdelen jag använde var Antec 480PEC Trueblue, inga förlängningsladdar var nödvändiga som tur var. Dock så ligger de resterande kablarna undermoderkortet ihoptryckt. =). Nästa sak jag jag mig in på var hårddisken den var lite krånglig att montera då man skulle föra skruvarna genom silikonringarna dock så ordnade det sig ganska snabbt. Nästa sak jag gav mig in på var DVD brännaren, skruvade på fästena sen så var det bara att föra in den framifrån tills man hörde ett behagligt klickande ;). Eftersom jag har m-atx använde jag de 3 distanserna som följde med (6 el 9 var färdigplacerade). Sen stoppade jag på moderkortet och resten av korten. Och med ens så startade jag datorn, och knappt ett ljud hörs förutom då från grafikkorts fläkt’n =/.

Betyg 4.5 / 5

+

Mycket mäktigt chassi
Bra ljudisolering
3st 120mm tricoolfläktar (L)
Man får vad man köper.

-
Inte riktigt LAN-vänligt då enbart chassit går loss på ungefär 13-14 kilo.
Repas lätt

Säg gärna om ni har något att tilllägga eller vill tipsa om.
Feel free to write. =)

:bok:

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1083335
October 5, 2006 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Coolt att folk har börjat med egna recensioner faktiskt;)

Bra initiativ av dig grabben/gumman.

Men lite bilder hade inte skadat, visst kan man söka efter dem men det är bättre med bilder om man berättar om något tror jag.

powercolor
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
1083339
October 5, 2006 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag vet en bild säger mer än tusen ord, dock så krånglar usb kablen till mobilen men då jag fixar det + en fin bild ftp så kmr det bilder i någorlunda kvalitet =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 109
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL