December 20, 2000
2001-06-20 13:38, skrev Gobb:
Tänkte jag skulle skaffa minnen till en så kallad HemPC burk. En IBM Aptiva 2164-73Z. Kan man köpa billiga SDRAM minnen till den?
Vilken sort skall man köpa???Vissa hävdar ju att man måste köpa originalminnen....
Är det en AMD så bör det vara orginal. Är det en P3 eller P2, Celeron så bör det gå med 3e parts minnen.
Eftersom orginalminnen är så pass billiga nu så rekommenderar jag att köpa tex Mosel SDRAM PC133 som är mycket bra.
[ Detta inlägg ändrat av Daniel 2001-06-20 14:00 ]
Jag tycker också att det inte finns någon anledning varför man inte skulle köpa orginal minne nu när det är så billigt! Det är ju typ ingen skillnad mellan 3:dje part och orginal tll priset!
Så satsa du på Mosel minne!
Tekniknörd som gillar att träna.
February 7, 2001
Jag läste på Datorbutikens hemsida att dom inte säljer minnen som passar i sk. märkesdatorer, vilket du verkar ha.
Eftersom dom säljer just Mosel minnen så undrar jag om det verkligen kommer fungera i din dator.
Så här står det:
"3. De minnen vi säljer fungerar tyvärr ej i s.k "märkesdatorer". Var god vänd Dig till butiken eller tillverkaren direkt för att ta reda på var Du kan köpa minnen som fungerar med just Din dator. "
Nä jag har också sett den texten.. det låter ju jäkligt konstigt att vanliga orginal minnen inte skulle funka.. men som sagt var du kanske ska kolla upp med företaget som gjort din PC.
Tekniknörd som gillar att träna.
June 18, 2001
Hmm.. Jag har köpt typ "noname" minnen till min P3 som e en märkesdator.. Siemens Scenic 500.. Fungerar skitfint.. DOm ville att man skulle sätta in deras minnen men det e oftast bara snack.. Men kanske bäst att sätta in "original" minnen... Dom e ju så pass billiga nu.. Brukar det annars vara stor skillnad mellan minne o minne???
1 Guest(s)