May 23, 2006
Monterade ett system i helgen med ovanstående moderkort och ett par Coirsair XMS2 2x1GB PC6400 4-4-4-12. Givetvis funkade det icke. Om det beror på att minnena var inkompatibla eller trasiga vet jag icke än. Om man läser Gigabytes QVL för detta kort så hittas dessa minnen, men endast som "Single Sided". Jag har inte en aning ifall mina är SS eller DS(Double Sided). Jag vet att det är minnena som strular då det funkar med ett annat minne jag hade liggandes. Med ovanstående i lyckas den pricis POST:a. Ett kort pip höres som enligt manualen betyder: Post=OK. Därefter bootar den om. Så fortsätter den i evighet. Info om detta vore också trevligt.
För att komma till frågan. När man läser QVL så blir man ganska sur. Hittar inte ett enda trevligt minne som de testat och godkänt. Därför undrar jag vilka minnen ni kör med på detta kort. Skulle även vara bra ifall ni hade lite inside info på detta kort. Dvs problem med minnen och hur ni löst detta. Jag behöver ett par klockvänliga minnen eftersom min E6300 ska upp ett antal snäpp. Minnena bör även finnas på webhallen eftersom de gamla är köpta där.
Länk till QVL:
http://www.gigabyte.com.tw/Fil.....5p-ds4.pdf
OBS det är inte datorn i sign som detta gäller. Ovanstående är en burk jag byggt åt en kompis.
Edit: QVL för DS3 verkar vara lika trist. Ni som har detta kort får gärna också svara
October 25, 2004
Jag har exakt den setupen sedan idag.
Gigabyte Ga-965P DS-4 rev 1.0 (originalbios F3)
Twinmos 2x1024 6400C4
E6600
Kolla först din revision på moderkortet.
(Rev 2 ska komma med bios som klarar minnena enligt min kompis i Holland)
För mig fungerar det med minnena i de GULA slotsen.
Med originalbios blir det tokinstabilt över 533 MHz på minnena, MEN med senaste (F8 kör jag) är det rock solid 800 MHz prime/memtest.
Testa köra med 1 minne & flasha till F8. Byt sedan till Dual igen.
Jag kör just nu 356*9 = 3,2GHz, minnena synkront i 712 MHz
GL!
c2d E6600@3,2GHz | 2GB C4 | 8800GTX@625/2000
June 6, 2006
Tråkigt att höra :/ jag som nästan hade bestämt mej för att beställa dessa minnen till ett DS3.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=308713
Så domdära kommer inte funka alltså?
1 Guest(s)