April 15, 2005
Satte i ett par till Minnesstickor i datorn igår så att jag nu har sammanlagt 2048 MB (4 * 512 MB).
Minnena är av märket A-DATA (inköpta från Datorbutiken). Två av minnena är CL 2.5, de andra två är så vitt jag vet CL 3. Annars är alla minnena identiska, alltså PC3200/400MHz.
Alla minnesslotsen är alltså upptagna nu och när jag startar datorn så kan man se under "uppbootningen" att minnena bara kör i 333MHz. Varför är det så? Vad kan jag göra för att fixa så att minnena går i 400 MHz?
Datorn är som ni kan se i signaturen.
December 24, 2002
metal82 wrote: Satte i ett par till Minnesstickor i datorn igår så att jag nu har sammanlagt 2048 MB (4 * 512 MB).
Minnena är av märket A-DATA (inköpta från Datorbutiken). Två av minnena är CL 2.5, de andra två är så vitt jag vet CL 3. Annars är alla minnena identiska, alltså PC3200/400MHz.
Alla minnesslotsen är alltså upptagna nu och när jag startar datorn så kan man se under "uppbootningen" att minnena bara kör i 333MHz. Varför är det så? Vad kan jag göra för att fixa så att minnena går i 400 MHz?
Datorn är som ni kan se i signaturen.
dom styrs av FSB'n.. väl?
August 16, 2003
precis, och eftersom det är långsammare budgetminnen så gör det inte så mycket om du kör dividers, klocka processorn mer för att nå ungefär samma nivå på minnena som dom är avsedda för, sen så om du inte når samma hastighet i MHz så kan du ju sänka timingsarna för att nå högre prestanda
1 Guest(s)