October 10, 2002
Jag har kollat runt lite på olika minnen, och funnit ett märke som M-tec.
Dom har en sakligt billig 1GB sticka för DDR400 med cl2.5. Och det är ju inte helt fyskam,... men är det någon här som har erfarenhet av mtec??
En till fråga, är det någon som känner till vad v-data chip går för. A-data har någon 1GB minnesmodul. Där är väll dock cl 3.0 högst troligt väll.
November 23, 2001
m-tec har väl gjort minneschip länge. dock vet jag inte om det går som eget märke av minnesstickor..
det kanske är så att butiken inte hittat något "märke" på dessa och kallar dom m-tec efter minneschippet. (dessa brukar kallas No-Name)
jag har haft m-tec-kretsar på min TwinMOS PC3200 nu ett tag och jag tycker dom funkar bra. har hittils ej varit något problem att klocka. bara mitt usla chipset som satt stopp (jag har kört dom i 500mhz har jag för mig när jag klockade med min P4).
alltså, inget fel på chippen, dock vet man ju inte själva tillverkaren, om dom inte gjort det själva.
nån mer insatt kanske vet?
November 23, 2001
Hur får du TwinMos till ett Noname företag? Det är ju ett namn..
Har du hört talas om TwinMOS Twister, TwinMOS Winbond BH-5?
Dock är deras standard minnen, typ PC3200 med just m-tec inte samma sak som ett bh-5 chip..
Men det är ändå inget Noname..
Om två minnen är PC3200 så är det oftast inget som säger vilket som kan klocka mest, det kan gå lika bra med M-tec som OCZ eller Corsair.
Det är namnet som säljer och sällan prestandan (om det inte är typ ett BH-5 chip), men i "standardminnen" så är det nog så..
October 10, 2002
Dadde wrote: Jag köpte min 256mb sticka som noname iaf. Det stog det TwinMos på sidan och m-tec på chipen så visst tillverkar TwinMos lågbudget minne som noname.
Jag tror du har missuppfattat betydelsen av noname. Ett noname märke är en minnestillverkare som inte har något namn utan använder sig av budgetschip så som m-tec och ger ut dem utan att ge ut vem dom själva är. Alltså till motsats som twinmos, som skriver på sina stickor twinmos, vare sig det är budgetsstickor eller inte sen.
November 23, 2001
warzo wrote: [quote=Dadde]Jag köpte min 256mb sticka som noname iaf. Det stog det TwinMos på sidan och m-tec på chipen så visst tillverkar TwinMos lågbudget minne som noname.
Jag tror du har missuppfattat betydelsen av noname. Ett noname märke är en minnestillverkare som inte har något namn utan använder sig av budgetschip så som m-tec och ger ut dem utan att ge ut vem dom själva är. Alltså till motsats som twinmos, som skriver på sina stickor twinmos, vare sig det är budgetsstickor eller inte sen.
Tack, det var det jag försökte komma fram till.
January 8, 2003
jarlen wrote: [quote=warzo][quote=Dadde]Jag köpte min 256mb sticka som noname iaf. Det stog det TwinMos på sidan och m-tec på chipen så visst tillverkar TwinMos lågbudget minne som noname.
Tack, det var det jag försökte komma fram till.
Undrar varför butikerna skriver noname på produktbeskrivningen både på hemsidan och på kvittot då när de vet vilken tillverkare det är. Tror mer på att dom inte kan skriva att det är Twinmos för att det inte är Twinmos orginal med deras egna minneschip. Annars kunde man börja tjäna pengar om man köpte in ett parti Twinmos/m-tec å sålde dem som orginal. Twinmos/winbond finns det ju med och det står alltid så på dem i produktbeskrivningen så att dom ska gå att sälja lite dyrare.
1 Guest(s)