April 14, 2004
Hejsan!
Jag har nyss köpt en digitalkamera MINOLTA DIMAGE Z1 och det är ett minneskort Secure Digital på 16 mb med. Men när jag har tagit bilder o sen för över dom till min dator, då raderar jag bilderna direkt från kameran via datorn.
Men sen när jag skall starta opp kameran så påstår den "Card is full" Hmm??? Slår jag över den till bildvisning så står det en ruta " No images"
Hmm..detta låter ju väldigt bakvänt på nåt sätt och jag måste välja att formatera minneskortet då funkar det att ta nya kort igen !!!! Skall det alltid vara så här?
är det fel på minneskortet eller?
mvh Lasse
April 14, 2004
BarateaU wrote: Låter som att den formaterar kortet på nå konstigt vis som inte kameran stödjer.
nej det är inte format som e problemet utan jag e van att dom flesta kamerorna jag har testat där räcker det med att radera bilderna bara Delete på tangentbordet o sen bara fortsätta o fota, men den vill att jag skall formatera minnet varje gång efter tömt minne. Alltså formatera i kameran. är det så på Z1 modellen? det står inget om det i manualen va jag kan hitta....
2 Guest(s)