May 4, 2001
Jag har nyligen köpt en processor och en fläkt. Uppdaterat bios:n och skulle börja ta loss fläkten...
...det går f*n inte. 🙁 🙁
Den sitter som BERGET!! Den gamla fläkten sitter med en typ av clips som man lätt satte fast med ett litet klick och på samma sätt ska den nya sättas fast.
Men den gamla går inte att få loss. Det skulle vara mycket tacksamt och få några tips eller ideér på vad man kan göra...det ligger en ny fin processor på bordet som jag inte kan få på plats... 🙁 🙁 🙁
Mvh
Marcus Nordlund
http://www.spelforum.nu
May 4, 2001
Efter att ha tagit i så jag fick ont i magen av oro. Tror fan seriöst att jag fick magsår av nervositet... 🙁
Så lyckades jag få loss grejen och kopplat in det nya. En AMD Palomino XP 1800+.
Det jag undrar är hur man vet om datorn går i rätt hastighet och var man kan kolla det.
Om man behöver ändra något vill jag också gärna veta. Tack för alla svar!
April 6, 2001
Det enklaste sättet att kolla om din CPU går i rätt hastighet (om du har win xp eller 2000) är kolla egenskaperna för "den här datorn". Där står aktuell mhz. Vidare bör du kolla så att du kör rätt FSB. Ligger den på 133mhz så kör din cpu i rätt hastighet.
Annars kan du använda ett program för att ta reda på din mhz, exempelvis sisoft sandra.
Lycka till.
1 Guest(s)