March 9, 2002
WARNING! If you encounter problems while updating the new BIOS, DO NOT turn off your system since this might prevent your system from booting up. Just repeat the process, and if the problem still persists, update the original BIOS file you saved to disk above. If the Flash Memory Writer utility was not able to successfully update a complete BIOS file, your system may not be able to boot up. If this happens, your system will need service.
October 31, 2001
Som sagt mitt system bootar inte ens.
Kan inte återställa det direkt då.
System needs service känns hårt 🙁
Har varit in här och kikat.
http://www.a7vtroubleshooting.com
April 20, 2001
Grabbarna på http://www.eksitdata.com kan hjälpa dig med omflashning av ditt bios.
January 9, 2001
DTM, jag har varit med om precis samma sak. Vilket bios i det du flashade med? 1009?
Efter att jag flashade mitt kort (som e det samma som ditt) så slutade min oxå att svara.
Men efter att jag suddat bort blyertsen på L1 bryggan och clerat cmos så vaknade den igen. (tror jag plockade ut allt som jag inte behövde i den för att vara på den säkra sidan.)
October 31, 2001
Avu1007 från ASUS hemsida 🙁
Den sa att BIOS var uppdaterat ok sen efter omstarten svart skärm, helt dött ingen BIOS ville dra igång.
-----
Men efter att jag suddat bort blyertsen på L1 bryggan och clerat cmos så vaknade den igen. (tror jag plockade ut allt som jag inte behövde i den för att vara på den säkra sidan.)
-----
Kan du förklara det där lite mer för en som inte fattar riktigt : )
Måste prova det på mitt kort.
February 25, 2002
leta reda på ett likadant moderkort fasst trasigt!
Byt bios-kretsen och allt är frid och fröjd .
trasiga moderkort finns på t,ex, dataprince.se för ca 50 spänn
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
February 11, 2002
haha oj oj oj hårda bud, det är inte så farligt, det räcker att cleara cmosen! för att göra detta så finns det en jumper på moderkortet nära biosen, kolla i manualen helst. Lokalisera annars batteriet och precis bredvid finns det en lite svart jumper. Slå av strömmen o dra ut kontakten, flytta jumpern så du kortsluter batteriet alltså clearar cmos o byt sedan tillbaka direkt efteråt. Starta datorn o allt e frid o fröjd, nja nästan du måste ändra tillbaka till dina gamla bios inställningar men d är inga större svårigheter...
October 31, 2001
Just nu är läget att jag har den gammla BIOSen. Datorn botar ok på default inställningarna i BIOS. Sen när man börjar öka processor hastigheten till det jag hade innan får jag bara en svart skärm efter jag går ur BIOS.
Ställer jag in processor hastigheten till ca 1Ghz går det bra att boota om och så men ökar jag får jag bara svart skärm.
Någon hårdvara trasig eller vad är det?
February 28, 2002
Hade typ samma problem med ett Abit kort... gick bra att få igång på default men gick inte att spara ändringar i biosen.. eller ja.. det gick men då startade inte datorn.. slutade med att jag kastade skiten då garantin var slut... testa att att byta ut själva bioschippet... borde kosta ett par hundringar...
Toob
2 Guest(s)