June 3, 2001
Mitt Asus GF2 64mb Pro cepar sig när jag ska köra i AGPx4 och fast-write mode. Han vill bara ligga på AGPx2 även om jag ställt in att den ska lira på x4. Jag har haft igång det i x4 och i fast-write men när jag klarar inte igenom ett fulländat 3Dmarks2001 test, utan att den hänger sig. E så sur för jag vill ju få det o funka nu när man har laggt ut så pass mkt pengar på ett bra kort. Jag tror att det kan vara mitt modekort som e cp för det e värdelöst, men det har stöd för AGPx4. Jag har testat olika Via 4in1 drivisrar. Någon som har en ide vad som kan vara felet, det kanske helt enklt måste krävas ett mobo byte.
June 7, 2001
AGP-hastigheten har bara betydelse om programmet fyller dina 64MB VRAM med texturer (minus frambuffer etc.) och måste hämta dem ifrån RAM. Det lär inte hända i första taget eftersom nästan alla spel är optimerade för 32MB-grafikkort.
och
Hög AGP-hastighet är bra när man modellerar med väldigt många polygoner och vertex på ett grafikkort med geometriaccelerator. För då bollar CPUn över en massa arbete till grafikkortet. Över AGP-bussen.
Inget av detta är aktuellt med ditt grafikkort, så du kan lugnt skita i AGP 4x.
2 Guest(s)