February 15, 2003
Halloj!
Har haft mitt Hiper Type-R 580W i snart 1,5 år.
Nu de senaste månaderna har det börjat ge ifrån sig väldigt underliga ljud.
Vid "belastning" låter nätagget nästan som en arbetande hårddisk, ni vet det där "knorrande" ljudet.
Med belastning menar jag inte någon hög belastning, utan det räcker att man startar ett program, eller till och med bara öppnar en mapp.
Köpte nätagget i en lokal affär och den 1åriga garantin har gått ut.
Men hiper har ju 3års garanti på sina nätagg.
Frågan är om de kommer att ta emot nätagget, eftersom att det i övrigt fungerar klockrent, och ljudet är väldigt lågt.
Men det är ändå tillräckligt högt för att jag ska tänka på det..
Just nu använder jag det i datorn i sign. men jag har nya delar påväg.
Kan jag försöka testa nätagget själv på något vis innan jag skickar det på RMA?
Hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka ett nätagg av hiper?
Tacksam för svar!
November 19, 2007
Hiper är skit. Förlåt jag vill inte trampa nån på tårna men så är det. Nätdelen ska man ALDRIG snåla på. Själv tillhör jag till den skara som aldrig köper dyraste/nyaste CPUer, minnen osv men nätdeleln ska kosta eftersom det är det absolut viktigaste komponenten i en dator.
Ocg precis som gilgamesh skriver om den säger puff kommer den med alla sanollikhet ta med sig moderkortet och/eller minnena. Kanske tom mer än så.
Slutsats: Stäng av dator ta ut agget och köp nåt nytt.
Antec, Corsair, Seasonic PC Power and Cooling är bara några ex på högkvalitativa agg.
April 24, 2007
reklamation är inget som håller i längden. visst dem kanske fixar den eller byter. men den nya lär få samma problem i framtiden 😛
köp en bra kvalitets agg. mitt agg är inte dyrt men det är från FSP som är ett mycket stort företag. är nöjd som fan kan jag även tillägga.
en kvalitets agg har mer ampere vilket betyder att det är kraftigare än ett billigt nätagg med mer "watt".
ampere är det du ska kolla på! energieffektivitet är oxå bra. 80 plus brukar man säga 😀
February 12, 2003
nvidiaamd wrote: reklamation är inget som håller i längden. visst dem kanske fixar den eller byter. men den nya lär få samma problem i framtiden 😛
Hela RMA-grejen bygger på att man ska få en ny, fungerande del, och den ska vara hel och hålla i evigheter i princip. Så jag ser inte varför samma problem skulle uppstå igen, kan ha varit en dålig serie med agg till en början eller liknande. Dumt att inte prova åtminstone.
February 15, 2003
nvidiaamd wrote: reklamation är inget som håller i längden. visst dem kanske fixar den eller byter. men den nya lär få samma problem i framtiden 😛
köp en bra kvalitets agg. mitt agg är inte dyrt men det är från FSP som är ett mycket stort företag. är nöjd som fan kan jag även tillägga.
en kvalitets agg har mer ampere vilket betyder att det är kraftigare än ett billigt nätagg med mer "watt".
ampere är det du ska kolla på! energieffektivitet är oxå bra. 80 plus brukar man säga 😀
Well, köpte ett agg för 1200:- i tro om att det var kvallite..
April 24, 2007
Mean Machine wrote: Hela RMA-grejen bygger på att man ska få en ny, fungerande del, och den ska vara hel och hålla i evigheter i princip. Så jag ser inte varför samma problem skulle uppstå igen, kan ha varit en dålig serie med agg till en början eller liknande. Dumt att inte prova åtminstone.
ja sa inte att han inte skulle prova. 😉
April 24, 2007
cHeNg_Ho wrote: Frågan är ju hur lång tid det tar.. Vill inte vara utan det allt för länge.. 😕
Vill väldigt gärna öppna det och kolla själv.. men då ryker ju garantin på en gång..
är du bra på nätagg? då menar jag kan du fixa felet om du (ens) hittar det? i så fall hade det varit bättre egentligen.
om du inte kan mycket om innanmätet så bör du nog lämna in den.
February 12, 2003
nvidiaamd wrote: är du bra på nätagg? då menar jag kan du fixa felet om du (ens) hittar det? i så fall hade det varit bättre egentligen.
om du inte kan mycket om innanmätet så bör du nog lämna in den.
Och hade du någonsin vetat någonting om någonting du skrev, hade du vetat att det enda man i princip kan byta i ett nätaggregat är säkringen som slutanvändare. Problemet som beskrivs låter inte direkt som säkringen.
April 24, 2007
Mean Machine wrote: Och hade du någonsin vetat någonting om någonting du skrev, hade du vetat att det enda man i princip kan byta i ett nätaggregat är säkringen som slutanvändare. Problemet som beskrivs låter inte direkt som säkringen.
ja sa aldrig att ja hade någon vidare koll på nätagg.
o jo jag vet vad jag snackar om oftast. det är bara när jag gissar som det går åt helvete.
1 Guest(s)