September 29, 2005
Hejsan jo, det e så att jag har skaffat mig en mic te datorn och tänkte det kunde vara kul o kanske ha på fester och grejer. dessutom gillar jag att mixa musik så om man kan va me i något hörn i en låt så vore det ju fräckt. Jag har kopplat in den och det fungerar perfekt förutom ljudet.
Min fråga är alltså: Hur får man inspelningsljudet att bli högre, fast man redan varit inne på volymkontroll och satt alla kontroller på högsta. (Även uppspelning e på det högsta). Jag fattar inte. Jag pratar in vanligt för att testa och jag måste höja skitmycket för att kunna höra inspelningen efteråt. Någon som vet vart man kan höja ljudet förutom i "Volymkontrollen"
Tacksam för svar.. Bra sådana 🙄
February 10, 2006
September 29, 2005
Hej. Vart sitter den här +20db knappen någonstans då..Ungefär?
Mic förstärkare vet jag inget om, Micen är en Philips så den ska nog fungera bra i vanligt fall...Tror jag. Kan det ha något att göra med att ljudkortet är inbyggt i moderkortet?? Vet ej om sånt e bra eller inte.
Tack för era svar hittils.
February 10, 2006
September 29, 2005
webmaster jim wrote: kolla om du har en högtalar symbol eller ikon för ljudkortet nere i högra hörnet på skärmen, dubbelklicka på den så får du upp ljudiställningar, letareda på micken och ev avancerade inställningar på den.
Ja, jag har klickat på ikonen nere i högra hörnet men det finns inga avancerade inställningar för micen...Hör gör jag då..???
MvH/Peter
2 Guest(s)