December 20, 2001
Jag installerade win 2000 för ett tag sedan, och efter det så började mitt modem som sitter på en ISA plats att ge ifrån sig ljud när man rörde på musen. Ljuden kom ifrån högtalaren som sitter på modemet.
Det tog ett bra tag innan jag kom på vad som var fel, men jag blev glad när jag kom på det 😀
Eftersom ljudet startade efter installationen av win 2000 så avinstallerade jag det och installerade gamla 98:an igen i min jakt på vad som egentligen startade det här irriterande ljudet. Det kvittade vad jag gjorde, formatera disken har ingen betydelse, så det har inget med vilket os man har installerat att göra.
Eftersom jag inte använde mitt modem (det bara satt i för det satt bra där och man tappade inte bort det) utan bara ett nätverkskort, så tog jag bort modemet och allt var frid och fröjd.
Nu är det så att jag skulle behöva sätta dit ett modem igen, men jag vill bli av med ljudet. Win 2000 måste på något sätt ha gjort något så att det började, men är det någon som vet något om hur man kan ändra tillbaka det så det inte låter igen?
Det hjälper ju som sagt inte att formatera datorn, så det är förmodligen något med bios eller nåt...
Är det någon som vet vad man kan göra?
2 Guest(s)