August 28, 2001
Hejsan, jag bytte kylfläns till en artic cooling NV5 på mitt grafikkort i förrgår och nu efter bytet vägrar den ge någon bild! Mitt moderkort säger i bootsekvensen VGA test failure, men själva datorn bootar som vanligt. Givetvis säger det mig att grafikkortet är sönder men kan det vara något annat som ex: AGP port? Hur kan jag på enklaste sättet kolla vad som har gått sönder eller är det bara å köpa nytt? Om jag nu måste köpa ett nytt grafikkort vad är det bästa köpet runt 2000:-? Tipsa mer än gärna..jag är helt knäckt 🙁 Kan tillägga att det är ett geforce 6800LE...snyft
Edit: Jo en fråga till är märket XFX GeForce 6600LE nått att hänga upp i julgranen? Vill ha tag i ett LE alternativt NU kort som man kan softmodda upp igen.
Mvh/Tratt
June 26, 2005
August 28, 2001
Rauws wrote: Jag hade ett MSI 6600LE för en tid sedan, funkade utmärkt att softmodda till 8x1p.. köpte det på dustin för 768kr ;D
Holy shit, det är ju sjukt bra pris 🙂 Men frågan är om man kan få tag i nått ännu bättre för runt ~2000:- Det 6800LE kort jag hade gick å modda upp 16x6..å fick över 11.000p i 3dmarks 03. Jag vill helst ha mer prestanda, frågan är vilka kort som är bättre runt den slanten jag har. Jag hade inte tänkt byta kort om jag inte hade pajjat det...
Jo nu har jag fått låna ett Ati kort och det funkar..så det verkar som mitt kort är dött. Går grafikkort att laga för en billigare slant?
April 13, 2004
Tratten[DEI wrote: ][quote=Rauws]Jag hade ett MSI 6600LE för en tid sedan, funkade utmärkt att softmodda till 8x1p.. köpte det på dustin för 768kr ;D
Holy shit, det är ju sjukt bra pris 🙂 Men frågan är om man kan få tag i nått ännu bättre för runt ~2000:- Det 6800LE kort jag hade gick å modda upp 16x6..å fick över 11.000p i 3dmarks 03. Jag vill helst ha mer prestanda, frågan är vilka kort som är bättre runt den slanten jag har. Jag hade inte tänkt byta kort om jag inte hade pajjat det...
Jo nu har jag fått låna ett Ati kort och det funkar..så det verkar som mitt kort är dött. Går grafikkort att laga för en billigare slant?
Lägg märke till att han skrev 6600LE, om han nu menade det?! 😕 😛
2 Guest(s)