June 25, 2006
tjenna!
Det är så här att grafiken flippar nått soppas, det laggar helt konstigt tex när jag ska öppna en vanlig mapp. allt kommer upp sakta och man ser varje frame "blippa" fram. Det verkar som om grafikkortet e för varmt eller något ?
Samt i tex CS så är grafiket helt fuckad trotts att de e samma inställningar som förut.
jag laddade ner speedfan för att se tempen och resultatet blev
Temp 1 57 grader ~
Temp 2 47 grader ~ ( också den ända som inte har en låga framför sig)
Temp 3 127 grader (?!)
HDD 60 grader
Är Temp 3 grafikkortet? eller vad e det ? och det kan väl ändå inte stå rätt till?
till det konstiga hör att jag hade precis samma skit med datorn för nån månad sen. den laggade å flippade sönder med grafiken. men en morgon var allt so det skulle! helknas! dock kollade jag aldrig nån temp då. Att tillägga är att allt hände över en natt båda gångerna.
Någon vet vad som e vajsing med skiten? =/ fråga gärna om de e nått som behövs veta!
Mvh Erik
March 11, 2003
camrige wrote: okeyokey, kan itne hitta tempen någon stanns i ati panelen. Men vad tror du isf det är för skit me kortet? och vad är det i datorn som kan ligga så högt som 127 grader?:S
Plocka ut kortet och gör rent fläkten. Kolla om det är några andra ställen i datorn där det är mycket damm.
June 25, 2006
Fick bra resultat av rengöringen, det var mycket damm! det laggar inte längre.. men dock är det fof lite kans i CS. men kanske e settnings! får kolla på det. passade även på att plocka loss processorfläkten å göra rent. resultatet blev 15 grader mindre!!!
Så det kan vara värt att städa lite ibland 😉
edit: Fast nu hände en till sak, speedfan drar upp fläken på 100% när man stänger av programmet? ;O så va det inte förut ? eller kanske va det så :S
1 Guest(s)