March 17, 2006
Jag har en Logitech MX1000 (bluetooth) som har två vanliga knappar och ett scrollhjul som man kan trycka ner, vicka åt höger eller vänster och scrolla med. Givetvis har denna mus även andra knappar också men eftersom denna fråga rör just scrollhjulet så skippar jag att nämna dessa.
Klickar man in scrollhjulet på en vanlig mus så fungerar den ju som "mittknapp" men på denna mus så är funktionen zoom inlagd om man trycker in denna. Har gått in i setpoint för att ändra detta (se bild) Väljer annat och sedan funktionen mittenknapp. Dock så verkar den inte fungera som just mittenknapp när jag spelar.
Spelet som det handlar om är Settlers 7. Det händer absolut ingenting när jag trycker in scrollhjulet. Men använder jag en gammal mus så fungerar det hur fint som helst. Denna funktion måste man ha för att kunna spela Settlers 7 och min gamla mus är kass så den kan jag ej använda fullt ut.
Det hela jag undrar över är alltså om någon vet hur jag kan få min MX1000 att fungera som mittenknapp om jag trycker in scrollhjulet (om ni nu inte förstått frågan) 😉
Väldigt tacksam om någon kan och vill hjälpa mig med denna fråga! 😀
[Image Can Not Be Found]
March 10, 2003
Har för mig att man skall köra deafult button eller generic för att få den som mitten.
Alternativt får man modda setpoint drivrutinerna med überoptions (tror det heter så) modden.
den lägger till mer knappval och inställningar under annat.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 17, 2006
Ctrl wrote: Har för mig att man skall köra deafult button eller generic för att få den som mitten.
Alternativt får man modda setpoint drivrutinerna med überoptions (tror det heter så) modden.
den lägger till mer knappval och inställningar under annat.
Grymt tack! überoptions var ju en kanonbra mod till usla setpoint. Nu kan jag ställa in olika inställningar för olika spel, program osv.. Wohoo! Tack igen 🙂
1 Guest(s)