August 28, 2001
Hej jag satt igår och skulle köpa mer minne då det slog mig, måste det vara likadana DDR minnen? Jag e inte riktigt säker va som menas med cas osv. hur kollar man vailken typ av minnen man har ?
Den andra frågan är vad för hårddisk(7200rpm) ska man köpa om man vill ha en bra prestanda till ett bra pris men även ganska tyst?
Tack på förhand grabbar och flickor :=)
[Gforce DDR]
[Min dator säljes billigt just nu....]
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2002-03-21 14:04 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2002-03-21 19:19 ]
December 22, 2001
NEJ, så länge du håller dej till gamle goa AMD så behöver du inte ha lika minnen om det e storlek du menar iaf 2100 o 2700 o sånt händer la samma sak som med vanliga sd 100 o 133 dvs den lägre regerar.
hmm tyst o bra hdd... well INTE IBM iaf dom pajar bara efter nån dag
men alla nya hdd är i regel mkt tysta , en polare lirar med en maxtor 80 gb 7200 , den är tyst .. men seagate är säkert oxå det
March 21, 2002
Om jag kommer ihåg det rätt så var det HD-test i senaste nummret av Microdatorn och där fick dom fram 4st "bäst i test" varav IBM va 3st av dom.. den fjärde en Seagate. Kanske ska påpeka att Maxtor fick rysligt kassa betyg på deras. Av vad jag hört så ÄR IBM's diskar det bästa eller bland de bästa men av era erfarenheter av dom så verkar inte det vara nått hett?
June 8, 2001
Läs HD testet på 64bits;
http://www.64bits.se/recension...../index.php
>Western Digital = 35dB vid inaktivitet, 38 vid aktivitet. Snabb men för högljudd och ganska så varm.
>IBM = Nästan lika snabb, ljudnivå vid 30dB
>Seagate = Långsammast, dock inte så stor skillnad. Helt klart tystast med ljudnivå på 21dB.
Seagate skulle jag helt klart välja.
August 28, 2001
Tackar för svaren, ja nog e IBM snabba, det är inget fel på deras prestanda det är nog dera kvalité som spökar. Tyvärr så syns det inte så framkommer..... (heter det så?) det på tester dom görs i dator tidningar etc, Men då har man ju NH som väldigt bra i många fall som en referens :=)
August 28, 2001
Tackar för svaren, ja nog e IBM snabba, det är inget fel på deras prestanda det är nog dera kvalité som spökar. Tyvärr så syns det inte så framkommer..... (heter det så?) det på tester dom görs i dator tidningar etc, Men då har man ju NH som väldigt bra i många fall som en referens :=)
ps. det blir nog en seagate iaf
1 Guest(s)