August 31, 2001
hur går det me programmet?
Ingen som vet nått annat program som funkar till den ritningen.
Tänkte göra nått liknande i ämnet "projekt o företagande" i skolan. Där vi ska etsa mönsterkort.
Skulle vilja göra en fancontroller som var mjukvarustyrd.
Har dock inte så många veckor på mig och min programmerings kunskap är kraftigt begränsad!
April 20, 2001
Speedfan är et utmärkt program som också reglerar farten på fläktarna, dock endast på de kontakter som finns tillgängliga på moderbordet. Det kan inte styra fläktar som är anslutna till nätagg.
Jag kör själv Speedfan och är supernöjd med det. Det fungerar på så sätt att du ställer först in en önskad temperatur låt oss säga 43grader, när då programmet känner av temperaturen och den är under den önskade så minskar fläktarnas volt från 100% ner till 0% i intervaller på 10%. När man är nere på 0% stå alla fläktar still och burken är ljudlös. Då temeraturen ökar till 42grader så ökar volten till 100% och fläktarna går på full fart. Har själv anslutit en 92mm för grafiken, 1x80 front, 1x80 bak på moderbordet processorfläkten körs på nätagget.
Tycker verkligen att programmet är värt att prova.
August 7, 2001
On 2002-02-12 14:33, lurman wrote:
hur går det me programmet?
Ingen som vet nått annat program som funkar till den ritningen.
Tänkte göra nått liknande i ämnet "projekt o företagande" i skolan. Där vi ska etsa mönsterkort.
Skulle vilja göra en fancontroller som var mjukvarustyrd.
Har dock inte så många veckor på mig och min programmerings kunskap är kraftigt begränsad!
jag får c om jag gör något progg nu till helgen..
2 Guest(s)