July 18, 2001
Kan inte ni alla som har lite speciella saker, så som cola kylare, massa dioder i chassit, eller ngt annat, visa oss bilder eller ritningar på det??
Altså inga pleximods, normala fläkthål, vanliga fancontrollers eller liknande nu, utan speciella grejjer!!
Funderar på att göra en cola kyl för att fylla ut platsen i mitt "soon-to-be" fulltower... 33cl burkar likaväl som 50 cl flaskor eller 2 liters falskor(!). Om någon nu har ngra fina idéer på ngt sånt här, dela dem med oss! 😀
/-ChaoS-
August 7, 2001
jag har ett aluminiumblock som är ursvarvart så att en colaburk får plats, sedan så har jag en peltier som kyler det. en ganska platssnål lösning. dessvärre så kan man bara kyla en burk åt gången. den kyler inte så snabbt, men det har å göra med att den varma sidan på peltiern är luftkyld. så jag kan inte vräka på med någon effekt. men det skall det snart bli ändring på. jag skall köpa radiatorer i dag, å snickra vattenblock. Förhoppningsvis så kommer jag att få ner kyltiden en del. jag tror inte att du behöver någon ritning när du ser bilden på den, jag har dock ingen bild ännu. men kommer kanske i kväll. får c. lycka till med ditt bygge!
August 8, 2001
Håller på med kontrollpanelen till min burk, kommer att vara en alu. platta som sitter över två platser i datorn (dvs. som kontrollpanel på framsidan). Två st. (röd och grön) diod-bars som indikerar om fläktarna går eller inte (dvs. om det går ström i den fläktkretsen). On/Off för hela fläktsystemet (dvs. den temperatur styra delen av fläktsystemet, från 24grader = 50% till ca 40 garder =100 % ).
On/Off för allt fläktar individuellt.
OCH
Panelen ska fräsas ut med polerad alu. framsida och svart i fräsningarna, dvs. Datornamn, fläktnamn (Fan 1, Fan 2 osv) kommer att stå i svart (nedsänkt).
Edit...
Kommer en bild så fort den är klar... kommer att dominera fläkkontrollpanelerna, det lovar jag.
IBM 40Gb Deskstar
GeForce 2 PRO 64Mb DDR
Logitech Cordless
LG 995E
SB Live
[ Detta Inlägg ändrades av: Wedge den 2001-09-07 14:05 ]
1 Guest(s)