September 19, 2006
Hejsan!
Jag har ett problem som jag jätte gärna vill ha hjälp med. Det är så att jag har nyss byggt ihop min nya dator och när jag ska sätta igång datorn så fungerar inte skärmen, eller ja den får ingen kontakt med datorn. Inte heller musen får kontakt med datorn. Vad kan detta bero på?
Tack på förhand.
September 19, 2006
Alla fläktar snurrar, ja. IDE använder jag inte eftersom datorn kör S-ATA. Modekortet har ström.
Jag hade ett problem med processorn också. Piggarna under de blev snea för ett tag, men jag lyckades böja tillbaka de utan att de gick av eller så. Kan det vara processorn som är felet eller hur ska jag gå till väga?
August 3, 2006
okej, ja tänkte nästan de:P
de kna ju ha me cpu:n att göra men de e ju inte så troligt ifall de inte va ngt som gick sönder så, å alla taggar får kontakt. men för säkerhets skull testa den i ngn annan dator ifall du har tillgång till det...
det är nog ingen ide att ringa till en support för cpu:n än ifall för dom skulle säkert seja att de e fel på den och du får betala pengar för att dom ska kolla ngn som kanske inte ens e sönder...
September 19, 2006
Nej, jag har inte lampor som lyser och visar hur långt den kommit. Eftersom det är en helt ny dator så har jag inte ens ett operativsystem och ser inte alls om det kommer någonstans. Grafikkortet är sprillas nytt och det ändå jag gjort med det är att sätta in det i datorn.
Ingen aning om vad som kan vara fel?
2 Guest(s)