July 18, 2001
Hmm 29Kb/s med 56 modem, måste vart ett jäkla racermodem kan ju dela 56/8 så får du max. sen at det kan flasha upp i en hastighet i nån sekund räknar jag ju inte, ska ju vara en stabil hastighet på en stor fil. kommer du knappast upp i några 29kb/s skulle jag tro.
var bara lite teori *no offence*
August 8, 2001
On 2001-11-04 21:50, *Zeus* wrote:
Hmm 29Kb/s med 56 modem, måste vart ett jäkla racermodem kan ju dela 56/8 så får du max. sen at det kan flasha upp i en hastighet i nån sekund räknar jag ju inte, ska ju vara en stabil hastighet på en stor fil. kommer du knappast upp i några 29kb/s skulle jag tro.
var bara lite teori *no offence*
Dela 56/8 ja, men eftersom det är modem så har det ofta 2st stoppbitar med så 56/10 är närmare sanningen.
Och ja gissa om inte jag blev förvånad när tankningen drog iväg högt över gränsen för troligt. Men som sagt det var en engångsföretelse. Filerna vi skickade var ca 1-3mb stora och jag satt på modem och han som skicka satt på adsl i Helsingborg.
August 8, 2001
On 2001-11-04 21:55, warrior wrote:
Hmm, jo jag vet det men de kanske beror på vad de e för teknik , jag har en kompis som har ett rockwell 56k pci som kommer upp i 8-25 kb sec när han tankar ner.. jag vet inte om det är ljug. men jag tror inte de..
Påstår han att han alltid tankar i det, eller bara någon gång.
För det sitter även ett rockwell chip på supraexpresset.
Att alltid tanka i 8-25kb är nog bara ljug.
August 8, 2001
On 2001-11-04 21:59, warrior wrote:
nää jag har inte trixxat ett dugg.. jag hoppas det fungerar för mig eftersom jag älskar Online spel Counter-Strike äger förutom fusk problemet..
Jag vet vad du snackar om.
Jag spelar själv cs, ganska ofta och jag vet hur det känns att sitta på modem.
Och så fusket, vi behöver ngt mot det jävligt snabbt, det olidligt mycket fuskande nu.
August 14, 2001
June 28, 2001
haha småttingar ett 56kb modem kan inte nånstans komma upp i mer en 5 nånting, absolut inte 20lr 29kb.
jag har oxå skickat filer så snabbt med modem över icq Men det var en BMP fil och modem har en inbygd grej som "packar" vissa filer.
alla vet ju hur rejält mkt mindre en bmp fil tar om man zippar den.
så det har bara sett ut som att det har gått så snabbt. mkt luft i filerna.
När jag hade mitt 56k.
jag fick det med Telia Internet 020
det sög laddade ner i 3-4k typ, blev nerkopplad hela tiden.
Sen komm V.90 så jag flashade den FEL med
Pro versionen av mitt modem. jag hade den billiga versionen. Skaffade BIP gratis internet.
Fördelar: Det gick snabbare och tanka 6-9kb/sek
Nackdelar: Svin hög ping??, jättevarmt modem.
2 Guest(s)