November 13, 2003
Skicka bara tillbaka det och säg att det buggar på olika sätt.. att du har provat massor med benchmarkprogram osv. De har oftast inte så stor koll så de skickar dig ett nytt kort. Men varför vill du byta/ha ett nytt då? Du har ju oftast 20 dagars ångerätt om du inte är nöjd.
March 10, 2003
Leta upp en katt, gnugga dig mot den en stund, ta på lite pinnar på en ic-krets som verkar kritiskt för kortets prestanda.
Statiskt elektricitet är livsfarlig för datordelar. Tänk dock på att göra det utanför datorn.
det kan annars fortplanta sig till delar du kanska inte vill ha sönder ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 12, 2007
Kamikazepilot wrote: du vet dom där små "elektriska" tändare som klickar när man använder dom ?
Dessa avger en liten gnista som dödar moderkortet i en nafs. Duger som torped för all slags elektronik egentligen..Bara klicka på ett par chips/komponenter och problemet löst.
Smart 😛
April 3, 2007
doppa det i toan och ge den ström, sen efter den pajat så lägger du den i ungnen på 50grader så att vattnet dunstar bort, vipps så har du ett pajjt moderkort som ingen kan se på håll 😀
...toa tricket 😉 ... står förövrigt inte i dassboken men men!
March 14, 2001
Såhär pajar man kretsar på ett moderkort.
Lite klen strömförsörjning (orkar inte dra fram något annat) gör att de inte går att få gnistorna att hoppa så mycket längre, men tror nog kretsarna tar lite styk ändå. 😛
Lite svårt att fånga på bild, allra helst när själva gnistan är lite intensivare och varmare som i sista bilden.
På bilderna är länsta avståndet runt 15mm, bort åt 40-50mm går med bättre strömförsörjning, sen blir det överslag pga dålig isolering vid polerna på spolen. 🙂
edit. Har sett att när man kör igång drivning av spolen brukar det bli störningar på TVn och laptopens skärm och det är ju inte så konstigt egentligen. Men nu märkte jag även servern som står i närheten av spolen hade ballat ur också, bara starta om så fungerade det dock. 🙂
September 5, 2001
Ahh, 1000 tack för alla tips. Det med ciggarett tändaren, blir det något märke av det?
Anledningen till att jag funderar över detta är att jag är så jäkla lack på ett datorföretag som bestämt hävdar att det inte är något fel på min komponent utan att det måste vara något annat som är fel. Då jag har kollat och dubbelkollat varenda lite skruv i hela datorn så är det den delen jag hävdar som är trasig. Så tänkte kanske eventuellt köra någon fuling för att få rätt. Grejen är nåt år bara så tycker det är dåligt att den lagt ner såpass fort.
Men men vi får se, orkar inte hålla på och bråka så blir nog att jag köper nytt hos någon annan. Men en sån här grej kan vara bra att ha i bakfickan vid senare tillfälle, så igen 1000 tack för hjälpen 😀 😀 😀
September 5, 2001
Hulto wrote: Annars kan man ju vara ärlig och betala för delarna man vill ha... Det fungerar bra för de flesta, du borde prova det någon gång!
Eftersom du inte har en aning om vem jag är så tycker jag att du ska följa ordspråket "... att tiga är guld", passar rätt bra.
Har alltid betalat och gjort rätt för mig, men när företaget i fråga börjar försöka blåsa mig har jag inte det minsta tvekan om etik och moral. (Och med blåsa syftar jag inte på det jag skrev i tidigare inlägg). Kort och gott... man får vad man förtjänar
January 7, 2006
Edhunter wrote: Eftersom du inte har en aning om vem jag är så tycker jag att du ska följa ordspråket "... att tiga är guld", passar rätt bra.
Har alltid betalat och gjort rätt för mig, men när företaget i fråga börjar försöka blåsa mig har jag inte det minsta tvekan om etik och moral. (Och med blåsa syftar jag inte på det jag skrev i tidigare inlägg). Kort och gott... man får vad man förtjänar
Ja, om så är fallet så ber jag om ursäkt för det jag sa.
Finns många oärliga människor, och precis som du säger så känner jag inte dig...
September 5, 2001
Nu blir jag snart galen på det här.
Fick hem moderkortet i går och satte in det. Fungerade... sedan nu i morses när jag skulle starta datorn så är det precis samma fel igen, ingen bild. Jag har prövat 5 olika minnesstickor som jag vet fungerar, 2 olika grafikkort som även dessa fungerar. Jag fattar inte vad det är som är fel. Jag måste ha hjärnsläpp men det enda jag då kommer fram till är det m å s t e vara mdoerkortet som fular sig??? (jag har även prövat utanför chassiet med olika nätaggregat för att utesluta kortslutning mot chassit). Någon som har en ide om vad jag kan göra? Skickar jag tillbaka moderkortet som jag gjorde sistgång får jag en räkning till på arbetskostnad eftersom "det är inget fel på mitt moderkort enligt butiken".
1 Guest(s)